Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Pondělí Únor 1 08:00:59 CET 2016

Nestudoval jsem podrobně všechny odpovědi, tak to možná už padlo:
nezapomenout, že méně je někdy více. Příklad: obyčejný multimetr a často
používané "pískátko" (měření vede/nevede s akustickou signalizací) - u
obyčejného měřáku za 300 to píská hned. U hi-tech krámu za 3000 to píská se
zpožděním 1s. Což je příšerně otravné.

Ovládání toho laboratorního zdroje by mělo být jednoduché a rychlé. Není
nic pitomějšího, než když si nějaký pološílený programátor nakliká super
skvělé grafické prostředí na full HD monitoru, tam si to všechno perfektně
odladí a pak to přenese na nějaký minidisplej, kde na to ani není vidět.
Navíc je rozdíl ovládat něco myší a ovládat to samé pomocí dotykového
displeje. Na některých levných mobilech je to vidět.

Nebo když jakékoliv zadání musíte dvakrát potvrzovat nějakým extra
tlačítkem. Zažil jsem to u jedné mikrovlnky. Ovládání bylo jenom
tlačítkové, pro ohřátí jídla musel člověk VŽDYCKY zadat "time", pak naťukat
číslo a pak potvrdit "start". O co by to bylo jednodušší, kdyby člověk
jenom zadal číslo (když už) a zapínat se to mohlo rovnou zavřením dvířek.
Taky tam byly nějaké "rychlé" předvolby, ale to bylo něco jako 0,5 minuty -
2 minuty... Nejpoužívanější 1 minuta tam chyběla.

Doma máme mikrovlnku, která má digitální ovládání, ale jinak je docela
hloupá a zadání času se provádí kolečkem a v něm je enkodér. V
jednoduchosti je síla, na ovládání je to velice příjemné.

Základní funce laboratorního zdroje by měly fungovat stejně jako na tom
nejprimitivnějším přístroji, co vznikl za krále Klacka. Kolečkem nastavit
napětí, kolečkem nastavit proud. Klidně by to na displeji mohlo ukazovat
více hodnot - nastavené napětí, skutečné napětí na svorkách, nastavený
proud, skutečný odebíraný proud.

Pavel Kadečka.