OT: obehove cerpadlo

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Prosinec 28 19:09:47 CET 2016

Pochopil jsem to správně, že to máte udělané tak, že se přečerpává voda
z jedné studně do druhé a protéká to přes deskový výměník? Pokud ano,
obávám se, že čerpadlu nic není (ono vydrží docela hodně) ale zato je
zanesený deskový výměník solemi z vody. Ono použít na tomto místě
deskový výměník není to pravé. Podívejte se třeba jak má výměník udělaný
pan Stuchlík u tč. Spirála.

Pokud je zanesený jen kamenem, možná by pomohlo dát do 10 l kýblu cca
50g kyseliny citronové a honit vodu výměníkem dokola. Kámen se za
několik hodin rozpustí. Ale pokud je zanesený nečistotami, je to
problém. Možná by se něco uvolnilo opačným směrem průchodu vody.

Martin Záruba