OT: obehove cerpadlo

Středa Prosinec 28 18:57:46 CET 2016

Dobrý den,

třeba mi tady někdo poradí. U tepelného čerpadla voda-voda honím vodu ze
studně přes výměník TČ do vsakování topenářským oběhovým čerpadlem. Mám
tam Wilo yonos para, které má tlačnou výšku 6m ještě při průtoku do 1000
l/hod. Má začátek charakteristiky plochý, od průtoku 0 až do 1000 l/hod
vytlačí těch 6 m. Ostatní oběhovky "s výtlakem 6m" mají těch 6m jen při
nulovém průtoku, při 1000 l/hod 4-4,5m. Když jsem to před rokem
nainstaloval, teklo tam 1150 l/hod (měřeno vodoměrem). Když jsem nechal
vodu volně téct do kýblu (ve studni je voda v -1,5m), teklo tam přes
1200 l/hod.

Teď to už přestalo topit (teplota do vsakování klesne pod 0,5 stupně) a
teče tam jen 680 l/hod. Možná bude jen zanešená vrtulka čerpadla. Zkusím
to vyčistit, ale pro jistotu jsem začal shánět nové čerpadlo. Wilo yonos
para ze všech eshopů zmizelo, všude mají Wilo yonos piko s menším
výkonem. Regulus.cz ho sice má, ale vždycky jen v kompletu s něčím.
Vloni jsem ho u nich takhle koupil s výměníkem.

http://www.regulus.cz/cz/search?keyword=wilo%20yonos%20para&start=15

Napsal jsem jim a odpověděli mi, že samotné ho prodávat nesmějí. Nechápu
proč - to jim nařizuje výrobce, nebo to vymysleli sami? Nevíte někdo,
kde tohle čerpadlo koupit?

Anděl