Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS422

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Prosinec 27 17:34:39 CET 2016

Dne 27.12.2016 v 17:01 gatilo napsal(a):
>  27.12.2016, 16:49:25
>
> Jistic, nebo i pojistka, je tez nezbytnou soucasti ochrany pred
> nebezpecnym dotykem nezivych casti, odpojenim od zdroje, v soustavach
> s nulovanim nebo zemenim. Proste, kdyz se neco "prosvihne" na kostru,
> tak to vyhodi jistic. Podminkou je dostatecne mala impedance proudove
> smycky.
> Vyhodou proudoveho chranice, ktery je jen doplnkovou ochranou, je, ze
> diky cca 1000x vetsi citlivosti, nepozaduje tak nizkou impedanci
> proudove smycky a slouzi i jako ochrana pred nebezpecnym dotykem
> zivych casti.

> [...]

Nejsme ve sporu. Nicméně, jakmile se "něco" prošvihne na kostru, ale
poruchový proud nebude postačovat k vybavení jističe, ochrana před
nebezpečným dotykem nebude funkční. Mám vyzkoušeno, že při zatečení vody
do spotřebiče nedošlo k vybavení jističe, zatímco k vybavení chrániče
ano. Spoléhat se při ochraně před nebezpečným dotykem výhradně na jistič
považuji vzhledem k ceně a dostupnosti chráničů za nerozumné šetření.

jf