Termoclanky k merakum

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 24 21:26:05 CET 2016

Pracuje periodicky:
1. Pára zespodu jde silnější trubičkou, projde nahoru do chladiče a odtamtud
pak do extraktoru teče destilát
2. Destilát rozpouští extrakt
3. Až roztok dosáhne přes horní koleno tenké trubičky, přeteče a roztok
vyteče dolů
4. Dole se rozpouštědlo znovu odpařuje, goto 1
5. Když se zdá, že další extrakce nemá smysl, otevře se kohoutek na:
http://www.thermofisher.cz/produkty/predloha-podle-junga-jadro-nz14-23-plast-nz14-23
která je mezi extraktorem a chladičem. Kondenzát vytéká ven, až nakonec v
baňce dole zůstane extrakt bez rozpouštědla a rozpouštědlo je zas čisté v
lahvi.

Na kafe moc není, spíš na rostlinnou drť, která neprojde do tenké trubičky.
Logr by nejspíš vytekl spolu s roztokem. Ale kdyby se na dno dal nějaký
filtrační papír, asi by to šlo. Výsledkem by bylo "absolutní kafe", do
kterého se přemístily všechny rozpustitelné složky. Jdu to zkusit s čajem:-)

Překvapivá zjištění:
- Když se použije benzín, destilují se napřed nízkovroucí složky a až
přijdou na řadu další, přitékají teplejší a celý obsah extraktoru za chvíli
vaří.
- Na kroužku jsem to chtěl předvádět s mátou, myslel jsem si, že ji běžně
mají jako koření v potravinách, ale obešel jsem několik obchodů a neměli.

PH