Re: 1-wire délka

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Prosinec 20 05:45:18 CET 2016

Kdysi jsem provozoval DS18B20 s AT89C2051 s phantomovým napájením. Je
třeba dodržet jedinou podmínku: na čidlo se nesmí dostat záporné napětí.
Sice neodejde, ale nekomunikuje. Takže u čidla je vhodné dát paralelně
shotkyho diodu v obráceném směru a do série s výstupem mcu dát rezistor
okolo 50 ohmů, aby pulzy neměly tak strmé hrany (s kapacitou kabelu
tvoří rc člen) a nevznikaly takové odrazy na kabelu. Takto mi to chodilo
i s 200m CYKY smotaném tak, jak se koupí. To je samozřejmě nesmysl, byl
to jen pokus.

Martin Záruba