Re: Připojení venkovní jednotky pro bezdrátový internet

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Prosinec 6 22:37:09 CET 2016

On Tue, 6 Dec 2016, Jiri Foldyna wrote:

> 2. Použití převodníků metalika-optika
> Jestli tomu správně rozumím, použijí se 2 převodníky - do jednoho připojím
> UTP z vnější jednotky, druhý připojím do WAN portu na routeru a mezi nimi
> natáhnu kabel, ke kterému mi prodejce nacvaká konektory. Na typu kabelu pro

Prodejce vam konektory asi nenacvaka :-) Ty se musi bud navarit na miste
nebo se musi objednat patchcord patricne delky uz s nalepenymi konektory
a s temi se to musi protahnout.

> 3. Použití SFP portu na switchi
> Tohle by se mi asi líbilo nejvíc, protože switch se SFP portem bych si asi
> stejně pořídil (ne že bych pro něj teď měl využití, jen jako možnost
> rozšíření). Nejsou mi úplně jasné dvě věci: jak se na půdě dostanu z toho UTP
> kabelu do optického a jak ze SFP portu na switchi dostanu ta data do WAN
> portu na routeru. Kdyby mi k tomu někdo případně mohl doporučit odkaz na

No ty switche musi byt dva, stejne jako prevodniky. Akorat ze nemate
jeden TP port a jeden FO port jako u prevodniku, ale nekolik TP portu
a par SFP portu kam muzete dat moduly bud na single nebo multi mod.
Pak to propojite tak ze to nechate normalne jako prodlouzeni stavajici
site, nebo ty switche co jsem posilal odkaz maji mangement, umi vlany
takze si muzete pomoci vlanu protahnout skrz tu optiku vic ruznych
(oddelenych) L2 siti . Taky jim muzete dat IP adresu a monitorovat je.

Takze port z WiFi do nejakeho TP portu na switchi na pude, switche
propojit optikou a z nejakeho TP portu na switchi dole do dat do WAN
portu routeru.