OT: 3D tiskarna

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Prosinec 6 14:14:12 CET 2016

3D tiskárnu nemám, tak se ptám možná blbě.
Je nutné řešit nějakou velkou tuhost? A hlavně je nutné řešit
antibacklash na ose Z?
Tady přece nepůsobí žádné síly zdola nahoru, který by mohly nadzvedávat
osu Z.
Nebo to je kvůli nějakým dynamickým jevům třeba v rohu, kdy osa Y sebou
škubne,
tak aby osa Z nenadskočila?

Pokud je to lokální extruder, který má motor přímo na vozíku, tak už je
to docela
slušná hmotnost. Takže snad nelze předpokládat, že by třeba tah
filamentu to nějak
nadzvedával.

Zase na druhé straně když to tam dáváte (a máte s tiskem dlouhodobé
zkušenosti),
tak to asi k něčemu bude. Pokud to samozřejmě není myšleno jenom jako
marketingový
tahák.

Díky za info.
PL