OT: 3D tiskarna

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Prosinec 6 11:59:16 CET 2016

Původní zpráva ze dne 06.12.2016 od Michal Grunt:

> Ano to jsem měl na mysli. Ono to jde ruku v ruce s osou Z a s
> rovinou osy X a Y :-). Osu Z stačí nakalibrovat jednou (a je to
> skoro hned) a pak už se na ni moc sahat nemusí, ale ten stolek je
> nutné čas od času seřídit což je u tohoto řešení výhoda pokud se
> člověk nechce o nic starat.

Nemusí? U Rebela se na to sahat nemusí, to je pravda. Já jsem u toho
nejstaršího Rebela nastavoval stolek do roviny někdy před 1,5 rokem,
od té doby jsem na to nesáhl. Při výměně hotendu nebo trysky měním
pouze offset.

U Průši se musí sahat dost. Za prvé se motory čas od času rozjedou,
možná to souvisí se stoupáním těch trapézových šroubů. A osa X je pak
nakřivo. Za druhé je potřeba výšku trysky měnit podle nahřátí desky,
protože se mění při změně teploty, a navíc i v čase, jak se prohřívá
postupně.

> To bylo myšleno tak, že pokud by někde vadil nějaký pásek na
> přidělání čehosi (jak se tu diskutovalo) už by to dávno změnil,
> protože toho prodává kvanta tak by se taková fatální chyba v
> konstrukci už dávno projevila a nejspíš by ji rychle opravil.

Chyby v konstrukci řeší softwarem :-)

Extrudér má tři lineární ložiska, stolek má tři lineární ložiska. Tyče
jsou podle mě obyčejné ocelové, určitě ne broušené kalené, protože se
s tím dá hýbat. S mým extrudérem se čtyřmi ložisky na broušených
tyčích nehneš, na Průšovi s ním mohu naklánět sem a tam. Totéž stolek,
u mě na Rebelovi OK, u Průši na té straně, kde je jedno ložisko
(přidělané páskem) se to hýbe nahoru/dolů a cvaká. To hliníkové okno
se taky kývá.

> Průšu jsem viděl pouze na obrázcích a v jeho videích...

No však přijeď, můžeš si zahýbat.

> Jestli pojedu někdy okolo tak bych se určitě zastavil. Bohužel do
> Ústí jedu jednou za uherák...

Tak se někdy domluvíme a uděláš si výlet. Já teď mám v kanceláři jen
Průšu, ostatní tiskárny mám doma, protože tisknu ve velkém. Ale
později zase vrátím jednoho Rebel 2Z do kanceláře a bude tam pro
porovnání.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem