OT: 3D tiskarna

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Prosinec 6 10:51:06 CET 2016

Dne 5. prosince 2016 17:41 Petr Zahradnik <clexpert na clexpert.cz> napsal(a):
> Původní zpráva ze dne 05.12.2016 od michal.grunt na gmail.com:

> Automatická kalibrace osy Z neexistuje. Kalibrace se dělá ručně. Mesh
> bed leveling je něco trochu jiného.

Ano to jsem měl na mysli. Ono to jde ruku v ruce s osou Z a s rovinou
osy X a Y :-). Osu Z stačí nakalibrovat jednou (a je to skoro hned) a
pak už se na ni moc sahat nemusí, ale ten stolek je nutné čas od času
seřídit což je u tohoto řešení výhoda pokud se člověk nechce o nic
starat.

> Na mém Rebel 2Z, o kterém jsem psal, mám předepnuté závitové tyče,
> které jsou tím pádem bez vůle.

Na to jsem nenarážel, ale je dobře že si to zmínil. Já jenom psal, že
to Průša do konstrukce zahrnul rovnou (nepoužil běžné závitovky) když
počítal s kalibrací stolku.

> Tohle jsem tedy nepochopil.

To bylo myšleno tak, že pokud by někde vadil nějaký pásek na přidělání
čehosi (jak se tu diskutovalo) už by to dávno změnil, protože toho
prodává kvanta tak by se taková fatální chyba v konstrukci už dávno
projevila a nejspíš by ji rychle opravil.

> Viděl jsi někdy tu konstrukci? Nejsi zase až tak daleko, přijeď se
> podívat ke mě do kanceláře, rád ti ji ukážu.

Průšu jsem viděl pouze na obrázcích a v jeho videích...

Prošel jsem si stavbou Rebela 2 od základu. Navíc jsem si to
zkomplikoval díly z Číny - skoro všechno co šlo jsem tam objednal
(totální humus třeba ložiska, řemeny i elektronika - samozřejmě výměna
tranzistoru, pojistek... ale třeba kuličky místo pájecích plošek,
špinavá deska s kapkama cínu všude, nefunkční jeden slot pro driver v
RAMPSu - použil jsem jiný volný, nechtělo se mi to zase celý rozebírat
i když jsem před složením všechny plošky pro jistotu propájel, jeden
zničení driver - pro jistotu jsem vzal jeden navíc, ale nevím jestli
jsem ho oddělal já nebo už byl vadný od Číňana...), motory a tyče jsem
použil ze starých jehličkových tiskáren (správně motor zapojit bylo
trochu laborování zvlášť, když jsem ani nevěděl jestli elektronika
správně funguje a neměl jsem to na čem otestovat), zdroj z PC (našel
jsem takový pěkný protáhlý co se vejde na původní místo navíc má už
vyřešený chlazení a napájecí konektor s vypínačem)... Ale nakonec to
celé běží docela dobře na to z čeho všeho je to poskládaný. Jenom jsem
chtěl nastínit pro potencionální zájemce, že se to dá složit skoro v
čehokoliv co máte po ruce a netřeba se toho bát akorát to chce čas,
teda hromadu času. Samozřejmě obrovská výhoda je v kompletní
stavebnici a v podpoře o tom žádná a za pár dní tisknete...

Jestli pojedu někdy okolo tak bych se určitě zastavil. Bohužel do Ústí
jedu jednou za uherák...