Re: Žárovka Edison

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Prosinec 4 12:37:25 CET 2016

 4.12.2016, 12:25:16

citace z chytre knihy:
"Langmuir v roce 1913 zavedl plneni zarovek neutralnim plynem, cimz
podstatne snizil rychlost odparovani wolframu. Soucastne vytvorenim
jednoduche spiraly z vlakna, vyrovnal ztraty zpusobene zvetsenym
odvodem tepla v plynnem prostredi. Zivotnost zarovky se prodlouzila na
1000 h a merny vykon dosahl 9 lm/W.
Pouziti dvojite spiraly (1934) a pozdej pouziti Kr bylo dosazeno 12
lm/W. "

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz