Re: Žárovka Edison

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Prosinec 3 22:39:19 CET 2016

Spíš bych to viděl, že při stejném příkonu to má daleko větší plochu
baňky, takže se to teplo lépe rozptýlí. Ale nikdy jsem to neviděl, takže
střílím dost od boku. A nechce se mi počítat kolik se vyzáří a kolik se
odvede prostředím. Možná zítra, jestli se kolem toho rozpoutá bouřlivá
diskuse, zkusím spočítat kolik se vyzáří z vlákna podle Planckova
vyzařovacího zákona. Ale myslím, že to bude stejně naprd, protože
nevíme, kolik z toho co se vyzáří zase absorbuje zpátky baňka (tedy jak
moc je průhledná pro různé vlnové délky). V každém případě je to
zajímavý problém.

Mrazík