Žárovka Edison

Sobota Prosinec 3 22:10:22 CET 2016

Pod tímhle názvem lze zakoupit jak na internetu tak i v obvyklých kvelbech typu OBI, Hornbach etc..( např. http://industrial-style.com/cs/zarovky/538-dekorativni-zarovka-edison.html)  žárovku která má uvnitř ŽHAVENÉ vlákno (nejedná se o LED), svítí tlumeně, velmi příjemně a přitom je na dotek teplá, nikoliv horká - dá se na ni v pohodě udržet ruka i po několikahodinovém svícení. Sahal jsem na ni v několika pražských hospodách a vždycky jsem byl překvapen tím, jak je relativně "studená". Když si uvědomím, že na běžné 40W žárovce se po pár minutách nedá udržet ruka, táži se sám sebe a nyní i vás, ctěná sešlosti: čím to je? Je to jen tím, že je vlákno "podžhavené" a tudíž ne tak horké? Nebo je tam speciální plyn či naopak perfektní vakuum, které nepřenáší teplo vedením?

Ladislav Kručinský