OT: Nabidka prace - Senior embedded SW vyvojar

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pátek Prosinec 2 16:34:56 CET 2016

Upřimně nerad se pouštím do této diskuze, ale trochu mi to nedá. Já si
stejně myslím, že
ta ochrana zaměstnanců, odstupné a dva měsíce výpovědi mi přijde, že to spíš
škodí jim.

Protože pokud se takové firmy co tu popisujete chovají tak jak chovají, tak
si nezaslouží jakoukoliv

loajalita od zaměstnance. A přišlo mi, že kdyby se vyplácela výplata týdně,
a zaměstnanec

i zaměstnavatel by mohl v pátek říct, hele konec v pondělí nepříjdu nebo
nechoď. By mělo být

velké plus.

Proč si to myslím, pokud bude firma dobrá, dobré prostředí odpovídající
ohodnocení tak zaměstnanec

nebude mít důvod, navíc firma se bude muset snažit pokud si bude chtít
zaměstnanec udržet,

a obráceně zaměstnanec taky aby si ho firma chtěla udržet. Protože oba vědí,
že druhý týden

nemusí chodit.

Jasně má to spoustu problému, problémové firmy, zaměstnanci, sezonní
zaměstnání, ale příjde

mi, že při tomto systému by se to hezky vyřadilo v debilních firmách by
nikdo nechtěl dělat a

lemply a podrazáky, by taky nikdo nezaměstnal. Jasně předpokládá to rozumně
vyrovnanou

poptávku/nabídku aby to fungovalo.

Nicméně v podnikání to tak funguje dobrá, špatná firma zákazník si Vás váží
případně uteče jinam,

pak se může vrátit a tak podobně a není s tím problém.

Jasně asi by se našlo pár firem co by chtělo s lidma vyje...., ale troufnu
si říct, že by brzo k nim

nikdo nechtěl , případně zaměstnanci stejného typu jako ty firmy a v tom
případě ať si to

vzájemně užijou.

Je mi jasné, že ne ve všech oborech a všude by to bylo asi ideální, ale furt
se mi to zdá super.

Jinak mě by bohatě stačilo, kdyby v zákoně byla natvrdo daná 14 denní
splatnost bez vyjímek.

A pokud nezaplatíš v termínu tak paušálně třeba jednorázově 5000 Kč pokuty a
plus úroky

za každý den... V naších oborech to tak hrozné úplně není. Ale třeba v
autodopravě je splatnost

90dní plus Vám firma napíše že platby třeba provádějí jen 1. v měsíci a
podobné kokotiny. A

nedělám si iluze, že třeba ve stavebnictví nejsou ještě horší vychytávky
jako pozastávka 10%

po dobu záruky třeba 5 let to ten generální dodavatel stihne zkrachovat než
se dočkám peněz.

Zdeněk Aster