Memristor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 22 09:07:17 CEST 2016

No ved toto je to.

Ten gyrator je len abstrakcia zlozitejsieho existujuceho obvodu, kvoli -
fungujucej i ked dnes nepraktickej - metodike navrhu este zlozitejsich
obvodov. Napokon, samotny OZ je podobna - aj ked daleko uzitocnejsia -
abstrakcia.

Ten memristor je nasilne vymyslena vec, s mnozstvom dalsich nasilne
vymyslenych veci naokolo. (Je to nie nepodobne samoodovodnujucemu bujneniu
administrativy, ale nechcem zabrdnut do politiky, aj ked je piatok). To,
ze niekto svoj skutocne vyvinuty prvok, ktory ma marginalne podobne
vlastnosti, potom oznaci za memristor, je len trapny pokus sa zviezt na
tej umelo vybudovanej popularite slovutneho pana profesora. Ten vyvoj
smeruje uplne inam, je mu dokonale lahostajna akasi abstraktna
pouzitelnost v analogovych obvodoch a ide priamociaro za tucnymi peniazmi,
ktore v pamatiach boli, su a budu. Je o niekolko radov uzitocnejsie sa
zaujimat o tie pamate, ich vlastnosti, nedostatky, rizika, atd. atd. atd.

Bohuzial, je to ukazka toho, ze veda - napriek beznym predstavam - nie je
ziadny pravzor dokonalosti, pretoze ju robia ludia, ktori maju tie iste
vrodene nedostatky ako vsetci ostatni. A tak ti ludia interaguju uplne tym
istym sposobom ako to bolo v praveku v jaskyni - ten, co krici
najhlasnejsie a mava pritom kamennou sekerou - a pritom naozaj sem-tam
ulovi mamuta, aj ked nie vacsieho ako ostatni - sa zvykne stat vodcom a
ostatni nasledujuce roky so zatajenym dychom pocuvaju kazde jeho jedno
slovo. Je len smutne, ze u nas su ini ludia, trebars aj v skolstve, ktori
toto preberaju a siria, castokrat kvoli nedostatku samostatneho kritickeho
myslenia a pocitovanemu tlaku "pridavat tie nove veci".

Ked uz je ten piatok.

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list