Memristor

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Duben 22 07:00:10 CEST 2016

On Fri, 22 Apr 2016, Pavel Troller wrote:

>  Co jsem se ale nikde nedočetl, je ona jednotka. Kdosi tu odpovídal, že to
> je M, ale co je M ? Musí to mít nějaké jméno. Např. jako Farad či Ohm. Jaký

To je tezky - kdyz ta soucastka realne funguje jen v predstavach tak tezko
rict co je to M. U jednotek se jaksi predpoklada nejaka zavislost na jine
jednotky a moznost jejich pocitani, coz u bajne soucastky nejde .

>  Pak mne tam zarazilo, že napřed se tvrdí, a to má i můj syn v sešitě, že
> toto je vlastně čtvrtá doposud chybějící součástka do tabulky existujících
> dvojpólů, ale pak tam ještě obratem domysleli "memkondenzátor" a
> "memindukčnost" a tím vytvořili další typy součástek. Tak kolik těch

No to je ono - nejdriv se kresli ctverec aby mohl byt memristor uveden
jako chybejici zakladni soucastka, ale pak se teorie rozbehne dal a je
tu vlastne trojuhelnik a kolem teroeticka mlha vsemoznych 'neobjevenych'
soucastek.

> gyrátor, což byl zajímavý prvek, dvojbran, který invertoval impedanci -
> z C udělal L a z L zase C. Tedy se hodil na návrh filtrů bez cívek, které se,
> jak známo, obtížně vyrábějí a shánějí :-). Jako PomVěd jsem na katedře obvodů
> vyvíjel program (ve Fortranu, běžel na počítači Tesla 200) právě pro návrh
> filtrů s gyrátory :-).

Takze tam pak navrhovali skvele filtry, ktere mely ten drobny nedostatek,
ze jejich zakladni soucastka neexistovala ?