jak technika pokrocila

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Duben 14 10:50:13 CEST 2016

Přičemž GaN by na tom co se týká parametrů měl být ještě o něco lépe.
Zatím z toho mám takový dojem, že technologie je pořád ještě hodně
daleko od teoretických mezí daného materiálu. Na rozdíl od Si, kde je
vše lépe zvládnuto. A ty ceny jsou opravdu tak pro CERN, na domácí
pokusy pořád ještě drahota.
Snad se to podaří vypěstovat epitaxním růstem na objemovém křemíku, v
ONSemi Rožnov to zkoušeli, jak to dopadlo nevím. Na druhou stranu jsem
tu o víkendu hovořil s jedním chemikem z fabriky na monokrystaly a ten
říkal, že prudce vzrůstá poptávka po safíru, což zřejmě souvisí s
výrobou LED. Takže pokud to budou vyrábět ve velkých objemech, výroba by
se mohla dost zlevnit. Chce to pár let počkat.

Mrazík