Audio zesilovac

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Duben 7 14:04:27 CEST 2016

Davat k 7cm repraciku vyskovy repracik je zbytocnost.
Pozrite sa na nejake _trochu_ seriozne low-end sirokopasmove
reproduktory, napriklad tu
https://www.sos.sk/reproduktory?params=category%3AD7040&category=2269&availability=undefined&sorter=price_asc
(zoradil som ich pre jednoduchsiu orientaciu podla ceny). Dokonca
tento https://www.sos.sk/products/fr-10hm-8 ma relativne rozumnu
frekvencnu charakteristiku, ak ho date do nejakej niekolkolitrovej
uzavretej budky, bude to hrat v ramci moznosti rozumne. Do istej miery
plati ze cim vacsi objem tym viac basov, ale neprehanat to. Nesnazte
sa tomu davat bassreflex "vypocitany od oka" ani vyskove repro.
Reprobednove 101: Pokojne mozete dat dva do jednej bedne, na kazdy
kanal zosilnovaca jeden. Ak su v jednej bedni dva reproduktory,
ziadalo by sa mat bednu dvojnasobne velku. Nemusite ich od seba
oddelovat, ale musia byt spravne sfazovane. Bednu je dobre urobit z
"poriadneho" materialu, steny maju byt tak tuhe ako je to prakticke
(pokial mozno nie 1mm plast), z vnutornej strany stien bedne mozete
dat nejaky makky material trebars molitan alebo vatelin (pouziva sa
ako podsivka do zimnych bund, hladajte v galanterii) aby to aspon
trochu obmedzilo aspon vyssie mody stojateho vlnenia. Spevnenie stien
pozdlznymi alebo priecnymi vystuzami je bonus. Rozdiel v priemere
reproduktora 5-7-10 cm je znacny. Nakup u cinana je loteria.

Ja by som to v ramci absolutneho konstrukterskeho minimalizmu praskol
do nejakej 3-4l budky (pre dva reproduktory) z preglejky (naklad cca
4E naklad vratanie narezania na mieru v Hornbachu), v hranach by boli
drevene uholnicky (cca dalsie 3E) na zoskrutkovanie, hranolceky v
hranach aj zalepil lepidlom, vnutro vytapetoval vatelinom; pri troche
sikovnosti je to na jeden vecer prace aj v panelakovych podmienkach
bez vybavenia - a hralo by to nepomerne lepsie nez vsetky tie
bluetooth vrestibudky k mobilom.

Navrh dvojpasmovej bednicky je o kusok zlozitejsi a bez serioznej
pripravy dopadne vacsinou "suboptimalne".