ledka v zavernem smeru

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Duben 1 23:41:24 CEST 2016

Datasheet Osramu tiez nemusi uvadzat vsetko. Mam par tychto diod:
https://www.sos.sk/productdata/50/30/6/50306/lw.pdf
V zavernom smere v nich normalne svieti cervena LEDka cez malu dierku,
ktoru vidno na fotke v datasheete vpravo nizsie od hlavnej LED. Namerane
zaverne napatie je cca 1.6V, co tomu zodpoveda. Datasheet o tom mlci. V
tabulke Maximum Ratings je uvedene "Reverse voltage" - "not designed for
reverse operation". Takze by som veril, ze v tych vasich LEDkach je
ochranna antiparalelna obycajna Si dioda, ktoru jednoducho v datasheete
nespominaju.

miro