MP3 stream

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Duben 1 00:05:30 CEST 2016

Nezabývá se tu někdo s přehráváním MP3 streamu z internetu ala
internetové rádio? Chci udělat klukovi krabičku kde bude mít na
tlačítka třeba rádio Pohádka, Junior atd. Ještě mám chvilku čas než
povyroste :-). Dal jsem dohromady pomocí ESP8266 SDK+RTOS a VS1053
velice jednoduchý přehrávač. Funguje to včetně vytáhnutí metadat ze
streamu. Ještě schází displej a nějaké to tlačítko, zesilovač, repro a
"něco", aby to jelo i na baterii + nabiječku... Ale občas se při
přehrávání stane, že asi nedorazí nějaký paket či co (přičemž spojení
na server se nerozpadne) a celý se mi to rozjede, protože vyhledávám
metadata na určitých předem daných místech (ICY protokol), které
následně musím odstranit, aby nebránili audiu a jsou už jinde a je to
v háji. Nevím jestli je vůbec možné nějak detekovat takovéto mikro
vypadnutí spojení. Data přijímám pomocí recv funkce. Buffer, který mám
vyhrazený pro příjem streamu je dostatečný (cca 10KB) a je i při
320kbps plný na 90 a více procent. Jediné co mě napadá je při každém
přijmutí meta informace (StreamTitle tj. při změně písničky, někdy to
běží i jednou uprostřed písničky) to zasynchronizovat (zda pozice
nalezení odpovídá místu kde to má být). Samozřejmě že metadata jednou
třeba každých 16KB, ale to je v 99.99% případech 0 a StreamTitle beží
jenom na začátku písničky, někdy i jednou uprostřed, nebo při
připojení...

MG