Mereni tlaku motoru

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Úterý Září 29 10:44:57 CEST 2015

Cinska sragora za 300,- zde
http://goo.gl/t7oFLt

VDO za 400,- zde
http://www.ebay.com/itm/251719530760?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&fromMakeTrack=true
VDO ma jak analog vystup, tak on-off pro kontrolku, takze se nemusi resit nejake Tecko pro tlakomer
a pro puvodni cidlo

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Tomáš Mádr
  Komu: HW-news
  Odesláno: 29. září 2015 10:06
  Předmět: Re: Mereni tlaku motoru

  CAN a OBDII je až za nějakou řídící jednotkou. Většina čidel má napěťový výstup 0 až 5V, kdy užitečný rozsah se používá 0,5 až 4,5V.

  Na tlak oleje má většina motorů jenom spínací čidlo, které odpadne při poklesu tlaku hluboko pod minimální doporučený mazací tlak, jinak řečeno, když se za běhu motoru rozsvítí, tak už je stejně nejspíš pozdě.

  Mimo jiné i z tohoto důvodu už nějakou dobu hledám, s malou prioritou, dostupné, cenově i termínově, tlakové čidlo s analodovým výstupem, pro vstupní tlak zhruba do 10At a vhodné pro měření horkého motorového oleje nebo nafty. Že bych si to do auta doplnil, a na indikaci použil nejspíše nějakou ATMegu s malým displejem, velkou červenou kontrolkou a sirénkou. Na displeji bych se mohl podívat na hodnotu, kontrolka a sirénka by mě upozornila, pokud by došlo k překročení limitu. Kontrolovat za jízdy fůru budíků mi moc nejde, radši se dívám před sebe kam jedu. A kromě tlaku oleje a nafty by to mohlo hlídat i další parametry okolo motoru a elektriky v autě.

  Tomáš OK2MTM