Re: OT: Tísňové linky (bylo: Re: OT: Co se mů e stát v USA...)

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pátek Září 25 13:36:27 CEST 2015


Poznatek z dnesniho rana, na dalnici mezi FM a Ostravou horel nejaky
autojerab, tak jsem zavolal 150. Chlapek se mi predstavil jako
"mestska policie ostrava" Kdyz jsem se podivil, ze jsem chtel mluvit
se soptikama, tak mi rek, ze maji obsazeno, tak mne to hodilo k nemu.
Urceni polohy a co hori si ode mne vzal, pry to hasicum vyridi.
Marek

2015-09-23 9:25 GMT+02:00 Jiří Majzlík Němeček <jirry na centrum.cz>:
> Dovolím si reagovat.
>
> Číslo 150 je směrováno stejně na 112, takže skončí u toho samého operátora,
> jen v aplikaci se mu objeví, že nevoláte 112, ale 150. Na většině krajů tito
> operátoři sedí přímo na operačním středisku hasičů a mají stejnou
> kvalifikaci, jako operační technici hasičů, protože se mezi sebou střídají.
>
> "112" byla zřízena z mnoha důvodů a je to mnohem komplexnější systém, než
> veřejnost tuší. Například lze daleko lépe zvládat živelné pohromy, kdy na
> 112 volají stovky lidí z určitého území a vytěžují je operátoři i z okolních
> krajů. To na ostatních tísňovkách samozřejmě možné není. Stejně tak je možné
> řešit hovory v cizích jazycích. Pokud se tedy dovoláte do cizího kraje,
> znamená to nejspíš, že už jsou všichni operátoři obsazeni (a na klasickou
> tísňovku byste se nedovolali vůbec).
>
> Pokud si někdo myslí, že telefonní operátoři přes den nemají co dělat, ať se
> někdy zajde podívat. Hovory přicházejí s periodou řádově jednotek až desítek
> sekund, přičemž naprostá většina jsou "žertíky" volané právě z telefonů bez
> SIM. Člověk, který 12 hodin denně tyhle žertíky zvládá, musí zároveň
> okamžitě poznat, když se jedná o skutečný tísňový hovor a kvalifikovaně ho
> vytěžit. Také proto byl příjem tísňovek oddělen od samotného vysílání a
> řízení jednotek, protože to vyžaduje koncentraci na úplně jiné úkoly. Je to
> ale na dlouhé povídání...
>
> Zpět k technice - do konce roku má být zprovozněno předávání "datových vět"
> i na záchranky (na policii už funguje), takže kamkoli se dovoláte a operátor
> od vás získá informace (jméno, popis události, číslo volajícího, lokalizaci
> a podobně), tohle všechno v případě potřeby předá i té spolupracující složce
> a oni už vytěžovat nemusí. Většinou to stačí, někdy ale přepojí i toho
> volajícího, aby sám upřesnil o co se jedná.
>
> Takže ano, pokud potřebujete jednoznačně jen policii či záchranku, je lepší
> volat přímo 158, resp. 155. Je úplně jedno, jestli voláte 150 nebo 112,
> takže si dovolím použít Vaši mnemotechnickou pomůcku - když hoří barák,
> zavolejte 112. Oni povolají hasiče, záchranku pro popálené a policisty aby
> zjistili, kdo to zapálil. Bez SIM prosím nevolejte, jenom tím ztížíte
> operátorovi práci a když budete volat častěji, dá vám telefon zablokovat
> podle IMEI.
>
> JMN
>
>
>
> Dne 23.9.2015 v 6:39 Petr Kubáč napsal(a):
>>
>> Omlouvam se za pozdni reakci , ale kdyz jsme u toho skoleni
>> 112 pokud mozno nikdy nevolejte - to jsou Ickem Langerem najmuti
>> "zachranari", kterí sedi v "bezpecnostnich centrech" kde surfuji po
>> facebooku a ti teprve volaji "skutecne" policajty, hasice, zachranku,
>> takze hrozi zbytecna prodleva kdyz si budou "predavat informace" - jen
>> pro rekapitulaci spravna cisla :
>> 150 - hasici
>> 155 - zachranka
>> 158 - Policie
>> Mnemotechnicka pomucka - kdyz hori barak musi se nejprve uhasit proto
>> maji hasici nejnizsi cislo 150, pak se musi popaleni dovezt do spitalu
>> proto zachranka - prostredni cislo 155 a az nakonec musi policajti
>> vysetrit kdo zapalil - proto nejvyssi cislo 158....
>>
>> 112 - je vhodne volat snad jedine z mobilu bez SIMky, nebo bez signalu
>> meho operatora.
>>
>> Zdravi Petr Kubac
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list