Re: OT: Co se mů e stát v USA...
Jiří Majzlík Němeček
jirry na centrum.cz
Středa Září 23 09:48:34 CEST 2015
Na operačním (alespoň tady v Ústí n. L.) sedí lidi z celého kraje, byli
prostě staženi z těch okresních operačních středisek. Tito lidi ale řídí
až výjezd jednotky, vytěžení tísňového volání může opravdu padnout na
někoho, kdo místní znalost nemá, případně i do jiného kraje. To by se
mělo dít jen ojediněle, třeba pokud jsou všichni operátoři v daném kraji
obsazeni. V každém případě operátor dostane vaši lokalizaci (u pevné
linky přímo adresu, u mobilu přibližnou polohu vypočtenou z dostupných
BS operátora) a vytěží základní informace (jméno a o co se jedná). Pokud
to nestačí, váš hovor přepojí na operační středisko v daném kraji a tam
už se domluvíte s někým, kdo tu místní znalost má.
Pokud by tento systém zaveden nebyl, nedovolal byste se vůbec.
Tohle je samozřejmě jedna z nejproblémovějších věcí souvisejících s
centralizací. Mimochodem - zrovna včera jsme systém, který podle
databáze kontaktů automaticky směruje hovory na operátory podle místní
znalosti, přesouvali z technologie Alcatel na Cisco. Je to součást
kompletního upgradu technologie operačního střediska, který v
současnosti probíhá.
JMN
Dne 23.9.2015 v 9:17 Miroslav Mraz napsal(a):
> 112 jsou hasiči. Problém je trochu někde jinde - to "bezpečnostní
> centrum" je na úrovni kraje a operátorům tedy většinou chybí detailní
> znalost místopisu. Ona přece jen ta baba co seděla na okrese ho většinou
> znala trochu lépe a šlo se s ní domluvit (česky) kde vlastně k události
> došlo.
> Druhá věc je, že většinou voláte z mobilu a pokud se nacházíte např. na
> Vysočině a zvednou vám to v Budějovicích, není vám to moc platné. Ale
> tohle už by mělo být ve spolupráci s operátory mobilních sítí odladěno.
>
> Mrazík
Další informace o konferenci Hw-list