Jeden kotel a dva termostaty?

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Září 8 18:54:28 CEST 2015

Pochopitelně si toto zjednodušení můžete dovolit. Málokdo si totiž
uvědomuje obrovskou samoregulační schopnost podlahovky v porovnání s
radiátory. Rozdíl teploty vody v podlahovce a vzduchu je jen několik
stupňů. Takže stačí něčím přitopit (slunce, krb, party v bytě jak píše
pan Labaj) a výkon podlahovky významně poklesne, nebo vyvětrat a
přechodně stoupne. Proto je tak důležitý prvotní návrh podlahovky. Je
ale třeba si uvědomit, že v důsledku obrovské setrvačnosti podlahovky je
možnost individuální regulace místností značně omezená, ale při správném
návrhu vlastně zbytečná (pokud nemáte obvyklý stav, že nějakou místnost
dlouhodobě nepoužíváte).

Martin Záruba