RS-485 do hvezdy

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Úterý Září 8 13:45:40 CEST 2015

O převodnících už se nebavíme :-) , ale o tom, proč jsou problémy s USB
řádově větší, než s Ethernetem.

S tím co jste napsal souhlasím.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 272 732 827
Fax +420 272 681 232

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ladislav Vaiz
Sent: Tuesday, September 8, 2015 1:28 PM
To: HW-news
Subject: Re: RS-485 do hvezdy

Pavel Poucha napsal(a):
> To je asi na mne... USB nemá definovanou robustní vrstvu, která by
> umožňovala opravu chyb, jako například TCP protokol. Přesto že Ethernet,
> RS485, USB používá podobné nejnižší úrovně vrstev (tj. kroucený pár a
> podobné napěťové úrovně), výsledek je dramaticky jiný.

Bavíme se stále o převodnících na RS485? Pokud ano, tak bych si trochu
zaoponoval.

Protokol na RS485 musí počítat s chybami, takže si nějakou robustnost
vytváří sám (opakování po chybě). Když se k tomu přidá opakování TCP,
může být výsledkem pěkný zmatek. Např. TCP se zasekne a než si
vykomunikuje opakování, tak RS485 protokol opakuje, TCP si všechno drží
v bufferech a pak to vysype najednou. Do toho se mohou zamíchat odpovědi
slavů. Paradoxně by bylo vhodnější běžet nad UDP než TCP, stejně jako
fungují realtime protokoly.

L.