RS-485 do hvezdy

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Úterý Září 8 13:28:17 CEST 2015

Pavel Poucha napsal(a):
> To je asi na mne... USB nemá definovanou robustní vrstvu, která by
> umožňovala opravu chyb, jako například TCP protokol. Přesto že Ethernet,
> RS485, USB používá podobné nejnižší úrovně vrstev (tj. kroucený pár a
> podobné napěťové úrovně), výsledek je dramaticky jiný.

Bavíme se stále o převodnících na RS485? Pokud ano, tak bych si trochu
zaoponoval.

Protokol na RS485 musí počítat s chybami, takže si nějakou robustnost
vytváří sám (opakování po chybě). Když se k tomu přidá opakování TCP,
může být výsledkem pěkný zmatek. Např. TCP se zasekne a než si
vykomunikuje opakování, tak RS485 protokol opakuje, TCP si všechno drží
v bufferech a pak to vysype najednou. Do toho se mohou zamíchat odpovědi
slavů. Paradoxně by bylo vhodnější běžet nad UDP než TCP, stejně jako
fungují realtime protokoly.

L.