Re: urcovani polohy podle wifi

Vladimír Nerud newlad na centrum.cz
Pondělí Září 7 00:28:37 CEST 2015

Moc vlakno nesleduji, ale neda mi - nebavite se o "asistovane" GPS (a-GPS) ?  viz treba popis zde:http://www.nokia5230.estranky.sk/clanky/gps-navigacia/co-je-gps-a-a-gps.html <http://www.nokia5230.estranky.sk/clanky/gps-navigacia/co-je-gps-a-a-gps.html>
Vladimir______________________________________________________________
> Od: Petr Zahradnik <clexpert na clexpert.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 06.09.2015 22:51
> Předmět: Re: urcovani polohy podle wifi

Původní zpráva ze dne 6.9.2015 od Vláďa Anděl:

> syn mi tvrdil jak je GPS v mobilech nepřesná a jak Google zpřesňuje
> polohu ve městech pomocí wifi sítí. Prý že podle síly signálu. To mě
> teda dostalo, protože tyhle mikrovlny mají v ulicích i v budovách
> spoustu odrazů a přijde mi že to přesnost GPS nemůže překonat ani
> náhodou. Nebo má wifi taky nějaké určování vzdálenosti, jako to mají
> mobily?

Kdysi před několika lety, než jsem klukovi pořídil turistickou GPS,
jsme keše lovili s mobilem s Androidem. Když je někde bez GPS, použije
mobil i dnes. V lese žádné WiFi sítě nejsou a přesnost je opravdu
velmi dobrá. Dle GPS třeba 2 metry a dle skutečnosti se keš najde
rychle. Samozřejmě záleží na tom, jaký je tam signál GPS, například
odrazy od skal, stínění stromy apod. Ale to má turistická GPS taky.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
web: http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz>, e-mail: clexpert na clexpert.cz