RE: Nová pájecí stanice ?

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Sobota Září 5 10:42:33 CEST 2015

velmi zajimava cena je u farnellu na i-con pico(3600 bez dph). http://cz.farnell.com/ersa/i-con-pico/soldering-station-80w-240v-eu/dp/2057377
omylem jsem nasel misto nano. nejak nevim cim se to lisi technicky lisi. pro me cim mensi rucka, tim lepe .
ale za ty penize 80W + vsechny ty funkce mi pripada idealni.
tomik.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Mádr
Sent: Friday, September 04, 2015 10:16 AM
To: HW-news
Subject: RE: Nová pájecí stanice ?

Před pár lety ještě v minulé práci jsem hledal něco pro výrobu kvůli bezolovu - po různém zkoušení to vyhrála Ersa I-con. Funkce super, ani po několika letech se ve výrobě, kde to běží furt, nepodařilo zničit žádný hrot. Výkon výbornej, reakce okamžité. Postupně jsme si je pořídili i do vývoje do laboratoře. Koupili jsem i menší verzi I-Con Nano a taky funguje super. Nějakej Solomon se s tím nedá srovnat - ty si vzali kolegové na montáže, místo trafopájek. Zkoušel jsem i nějaké Ayoue - je to asi kopie Hakko - oproti ERS50 je tam výhoda podstatně kompaktnějšího pera.

Z těch dražších jsem tehdy zkoušel něco od Welleru - nic moc, od Pace - pájka srovnatelná, výhodou byly jejich multifunkční stanice, ale ta cena. Měl jsem zapůjčené i něco od Metcallu a ve srovnání s tou Ersou jsem už nenašel rozdíl, a u Ersy stále pro mě byla výhoda v možnosti regulace teploty - na některé větší věci bylo nutné si přitopit, nebo jsem používal 2 mikropájky zaráz, nebo předehřev na vařiči. Ale byly to doopravdy velké věci s mědí tloušťky kolem 1cm.

Takže za mě - profi se super hrotama - Ersa I-Con v některé z jejích verzí. (doufám, že se mi ji podaří někde sehnat za rozumné peníze i domů).

Levné - nějaké Ayoue.

To na co tady Martin posílal odkaz s výkonem 75W je zajímavé, akorát jsem nenašel porovnání velikostí pájecích per - aby nebylo o moc větší, a jestli to má stejné hroty. Nicméně za tu cenu je to super.

Doma mám ERS50 a nějaké Ayoue - pájí to srovnatelně, Ayoue má podstatně menší a hlavně kratší ručku.

Tomáš OK2MTM