RE: Nová pájecí stanice ?

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Pátek Září 4 10:15:30 CEST 2015

Před pár lety ještě v minulé práci jsem hledal něco pro výrobu kvůli
bezolovu - po různém zkoušení to vyhrála Ersa I-con. Funkce super, ani po
několika letech se ve výrobě, kde to běží furt, nepodařilo zničit žádný
hrot. Výkon výbornej, reakce okamžité. Postupně jsme si je pořídili i do
vývoje do laboratoře. Koupili jsem i menší verzi I-Con Nano a taky funguje
super. Nějakej Solomon se s tím nedá srovnat - ty si vzali kolegové na
montáže, místo trafopájek. Zkoušel jsem i nějaké Ayoue - je to asi kopie
Hakko - oproti ERS50 je tam výhoda podstatně kompaktnějšího pera.

Z těch dražších jsem tehdy zkoušel něco od Welleru - nic moc, od Pace -
pájka srovnatelná, výhodou byly jejich multifunkční stanice, ale ta cena.
Měl jsem zapůjčené i něco od Metcallu a ve srovnání s tou Ersou jsem už
nenašel rozdíl, a u Ersy stále pro mě byla výhoda v možnosti regulace
teploty - na některé větší věci bylo nutné si přitopit, nebo jsem používal 2
mikropájky zaráz, nebo předehřev na vařiči. Ale byly to doopravdy velké věci
s mědí tloušťky kolem 1cm.

Takže za mě - profi se super hrotama - Ersa I-Con v některé z jejích verzí.
(doufám, že se mi ji podaří někde sehnat za rozumné peníze i domů).

Levné - nějaké Ayoue.

To na co tady Martin posílal odkaz s výkonem 75W je zajímavé, akorát jsem
nenašel porovnání velikostí pájecích per - aby nebylo o moc větší, a jestli
to má stejné hroty. Nicméně za tu cenu je to super.

Doma mám ERS50 a nějaké Ayoue - pájí to srovnatelně, Ayoue má podstatně
menší a hlavně kratší ručku.

Tomáš OK2MTM