Jakou komunikaci pro termostaty?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pátek Září 4 10:21:51 CEST 2015

V jednom projekte v praci som pouzil take trojvodicove spojenie. Zem,
12V a obojsmernu komunikacnu linku, kde bol UART s otvorenym
kolektorom, k prijimacu siel odporovy delic, za nim komparator s
hystereziou. Komunikovalo to v urovniach 0-12V, prijimace mali
komparator nastaveny na 6V a hysterezia bol +-1V. Pull-up (1kOhm) bol
na jednej strane vedenia dlheho asi 40m. Komunikovalo sa rychlostou
600 alebo 300 baud (uz si nespominam). Bol tam jeden master a ten si
postupne obvolaval asi 70 slave zariadeni, vsetky boli napajane z tych
12V, master mal moznost vypnut/zapnut napajanie (reset) ak by niekory
slave nereagoval.
Chodi to uplne spolahlivo zu zopar rokov, par metrov od toho bezia
velke motory s frekvencymi menicmi.