digitalni zpracovani signalu z anteny

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Září 2 13:57:16 CEST 2015

moderne prevodniky poskytuju ovela viac ako 12 bitov aj pri rychlostiach
vzorkovania stovky kHz a vyssie. Aj v procesoroch. Vyssi pocet bitov nie
je uplne na skodu (aj ked budu sumiet), lebo sa tym znizuje dodatocny
kvantizacny sum.

Kedze ide o prenos signalu s extremne malym mnozstvom informacie viem si
predstavit vzorkovanie vyssou frekvenciou (vobec nemusi byt zviazana s
frekvenciou meraneho signalu) a nasledna cislicova demodulacia,
filtrovanie a decimacia uz v cislicovej domene.

Da sa to samozrejme aj podvzorkovat a robit to iste. Uzkopasmovy IIR
filter nie je az tak vypoctovo narocny, mozno by sa dal ciastocne
simulovat aj ten krystal. V kazdom pripade su k dispozicii tisice az
10-tisice vzoriek na jeden bit informacie, s tym sa da celkom slusne
pracovat.

b.