Re: OT: Tarifní revoluce

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Sobota Říjen 31 03:44:36 CET 2015

Dovolíl jsem si jen tak pro srandu poslat "bafuňářům" z ERÚ na jejich adresu
elelktro na eru.cz

Předpokládám, že pár ( desítek ) tisíc mailů tohoto typu by mohlo mít na
věci vliv.

Je nová doba a je dobré hajzlům hrozit už předem

Zdraví Petr Kubáč

------------------------------  Začátek
zprávy --------------------------------

Vážený energetický regulační úřade.

Dovoluji se zapojit do Vašeho připomínkového řízení k návrhu :

Cenové rozhodnutí Energetického regulačního úřadu č. X/2015 ze dne XX.
listopadu 2015, kterým se stanovují ceny za související službu v
elektroenergetice a další regulované ceny

Na straně 15 v bodě 4 B se stanoví cena za 1A instalovaného jističe na 21,98
Kč/A/měsíc.
Oficiální zdůvodnění tohoto poplatku je "Složka ceny na podporu elektřiny z
podporovaných zdrojů energie:"

Dovlolili bych si upozornit, že téměř nikdo z maloodběratelů elektrické
energie nepreferuje dodávku z - drahých - obnovitelných zdrojů. Tudíž
odběratel je tímto nucen financovat technologii výroby, kterou si nepřeje a
jejíž zavedení neměl možnost nijak ovlivnit.
Nedobrovolné nucení k odběru produktu, o který nemám zájem naplňuje znaky
monopolního chování, Tím spíše, že v případe ERÚ se jedná o veřejnou
instituci, která takové jednání vynucuje "ze zákona"

Druhým argumentem je, že tento poplatek postihne odběretele, kteří svými
naddimenzovaným jističem ohrožují stabilitu energetické přenosové soustavy.
Tento argument se zdá být zcela účelový a lichý, protože až do boomu
solárních elektráren, jejíchž proud odběratelné nechtějí nebyla energetická
soustava takto dimenzovanými jističi ohrožována..

Závěrem bych konstatoval, že zde vidíme další příklad antisociálního jednání
orgánu státní správy ( ERÚ ) , jedná pod tlakem lobby. Jedná se o další
příklad morálního hazardu, kdy výnosy jsou privatizovány a náklady dopadnou
na nejspabší hráče na trhu.

Proto rozhodně protestuji proti bodu 4B Vašeho návrhu.

V případě nutnosti bych doporučil aby elektřina z obnovitelných zdrojů byla
k dispozici jako produkt - pro zájemce o ni - za ceny, které by odpovídaly
nákladům výrobců. Každý spotřebitel by tak získal svobodu volby zda koupit a
tím  podpořít "zelenou energii" nebo ne.

S pozdravem a nelibostí

MUDr. Petr Kubáč