Re: Návrhářem FPGA za 21 dní

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Říjen 28 19:17:03 CET 2015

Ked zvazim, ze s FPGA len od predvcera zacinate, som udiveny tym ako
rychlo ste sa zorientovali :-)

Vyrobcovia FPGA pre "bezne pouzitie" existuju viacmenej dvaja - Altera
a Xilinx; Lattice zbiera iba odrobinky, s Actel-om sa clovek vacsinou
nestretne. Takze ti prvi dvaja sa medzi sebou "dotahuju" len v
nevyhnutne potrebnej miere a aj napriek tomu, ako rychlo su starsie
rodiny ich vyrobkov uvrhnute do NRND zabudnutia, ich vyvojove nastroje
su velmi konzervativne. Maju stalych zakaznikov, ktorych nechcu
stratit a o novych nebojuju az tak velmi ako kazdy druhy vyrobca
ARM-ov s desatdolarovymi devkitmi. Trochu sa v tejto oblasti snazi
Lattice, myslim ze aj preto nie je nahoda, ze
http://www.clifford.at/icestorm/ bezi nad ich FPGA.
Este keby tak vyrabali tie nove obvody v nejakych ludsky pouzitelnych
puzdrach, bolo by to fantasticke. Nie vzdy potrebuje clovek k par kilo
LE-ciek alebo vacsej pamati aj 500 IO pinov a osemvrstvovy plosak.