{OT} dobre utajene vzdelanie (bolo: job v CERNu)

balu na home balu na home
Pondělí Říjen 26 16:17:01 CET 2015

tieto pozicie su vytvorene pre ludi so vzdelanim hlavne zo zapadnej
Europy. Tam su tzv. fachhochschule, co su odborne vysoke skoly zamerane
na priemysel. Nieco ako nase priemyslovky, skrizene s univerzitou.
Ludia z nich maju velmi kvalitne technicke vzdelanie a v priemysle su
velmi vazeni.

U nas je posadnutost titulmi, takze sa da vystudovat len inzinier. Ak
niekto skonci priemyslovku s maturitou tak je povazovany za
menejcenneho, pricom niektori maju ovela lepsie vedomosti ako vybrani
bakalari z VS. Aby sme boli akoze kompatibilni so zapadom, tak sa
inzinierske studium administrativne rozdelilo na bakalarske a
inzinierske, ale nema to ziaden vyznam.

Akurat som si o tom na plazi cital vybornu knihu Jozef Hvorecky:
Testament vedca. Nie moc hruba, ale stoji za precitanie.

K tym poziciam... Toto miesto (aj to v nasej sencii) je urcene pre
cloveka, ktory ma technicke vzdelanie a jeho ulohou je hlavne
implementovat. Neocakava sa od neho, ze bude vyvijat veci na
konceptualnej urovni, ani robit rozsiahle teoreticke studie. Nemusi mat
hlboke vedomosti o fyzikalnych principoch za tym co v urychlovaci meraju
a robia. Mal by vyborne ovladat elektroniku a rozne techniky, ktore sa
pouzivaju v elektronike. Ma zodpovednost za produkciu toho co vymyslel,
za instalaciu a prevadzku.

Nasledujuci stupen je potom clovek s univerzitnym vzdelanim, kde sice
prejde aj inzinier, ale predpoklada sa doktorat a taky clovek potom robi
veci na vyssej urovni a menej implementuje.

Urobili sme chybu a na takuto poziciu sme zamestnali cloveka, ktory este
papierovo nebol inzinier, takze administrativne splnal. Je velmi zlozite
ho motivovat, aby robil co ma, lebo ma vyborne znalosti a velmi
sofistikovane zaluby. Ja ale pre projekt potrebujem aby implementoval,
vyrabal, instaloval a staral sa o denne problemy v prevadzke co ho
absolutne nebavi. Rozumiem preco, ale neda sa s tym vela urobit.

b.