Re: kalorimetricke pocitadlo kp-2 zapojeni

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Čtvrtek Říjen 15 17:02:46 CEST 2015

Zdravim,

dekuju i za tohle info..

>Osobne by som sa radsej pozrel po nejakom modernejsom, bateriou napajanom zariadeni, pokial nejde o muzeum.

Ten znamy je Antonin Majer z Volyne, tento clovek s oblibou pouziva podobne radoby zastarale a obskurni pristroje, ale kupodivu, vysledky ma.
Zabyva se napriklad spojenim archeologie a magnetismu (neco lze vygooglit..). Ve spojeni s KP-2 se zminoval, ze by jim rad dovybavil svuj slunecni kalorimetr.. meric intenzity slunecniho zareni?

Zkusim jeste zavolat do te Stare Ture...

Zdravi,
P.

>Vyrobcom uvedeneho pristroja bol PREMEX Stara Tura, nasledovnika treba hladat pod heslom Sensus...
Vzhladom na vek predpokladam, ze elektronicky manual proste nejestvuje, musel by ho niekto naskenovat, ja som prezrel archiv zamestnavatela a nasiel som len manual ku Calmex-u, co je modernejsia verzia kalorimetrickeho pocitadla a to uz je tiež riadny starcek :-)
Z principu funkcie tohto typu pristroja musi mat informáciu o množstve media a jeho teplote pred a za spotrebicom/zdrojom. Hodiny maju vlastne.

Nikdy som ziaden KP(X) nezapajal ani neodpajal, nasledujuce preto berte s rezervou.
Teplomery (Pt100) by som pripojil na svorky R1 (R2) a COM. Pri spravnom zapojeni by po zahriati "teplejsieho" snimaca mal ukazovat kladnu teplotnu diferenciu.
Vstup množstva media by mohol byt na svorke označenej impulzom a mohol by pripocitavat spojenim tejto svorky so svorkou "0", ale je tu prilis vela "mohol", tak by som pred zapojenim pre istotu meral, so svorkami +5V/-5V som sa na modernom meraci nestretol :-)
Pocet impulzov na jednotku objemu je na pristroji uvedeny.

Osobne by som sa radsej pozrel po nejakom modernejsom, bateriou napajanom zariadeni, pokial nejde o muzeum.
Robo