Re: 3D tisk robotického pavouka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 10 22:50:55 CEST 2015

Smrad je evidentně subjektivní záležitost. Např. jsem narazil na různých
fórech na názor, že PLA smrdí víc než ABS, mě to ale připadá naopak. Taky
záleží na okolnostech:
- Když přijde návštěva a hulí jistou nejmenovanou bylinu, smrad z PLA
obvykle překryje, ale z ABS ne.
- Návštěva s cigárama překryje obojí.
- Kuřáci většinou neregistrují PLA ani ABS.
- Smažení chleba ve vajíčku též zakryje obojí (a taky ho považuji za
nejdráždivější smažící smrad).
- Smažení jiných věcí překryje spíš jen PLA.

Ale to je jedno. Výpary z plastů považuji za potenciálně nebezpečné, takže
bych větral/filtroval i kdyby mi nesmrděly.

PH

------------------------
From: Petr Zahradnik

Původní zpráva ze dne 10.10.2015 od Pavel Hudecek:
> smrad:
> Mě nejde ani tak o příjemnost/nepříjemnost, ale o to, že páry z plastu asi
> moc zdravé nejsou, takže si s nima nechci zamořit byt, i kdyby voněly po
> jahodách.

To je divné, že ti to smrdí. Mám v bytě 4 (slovy čtyři) 3D tiskárny.
Některé tisknou ABS, jiné PLA a další materiály. Většinou od rána do
rána. Nesmrdí to. Kdyby to smrdělo, manželka by nadávala. Ženské mají
šíleně citlivé rypáky. Ano, jsou plasty od jiných dodavatelů, které
hodně smrdí, ty ale nepoužívám. Z mých plastů smrdělo pouze ABS
samozhášivé, ale možná jsem to přehnal s teplotou.