Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Raven raven na wo.cz
Pátek Říjen 9 14:24:14 CEST 2015


Nejen prasak mel regulaci predstihu. Stene tak embecko melo podtlakovou regulaci pusobici na rozdelovac.

S pozdravem Raven

9. 10. 2015 napsal(a):
>Pamatam si par krat situaciu
>ked bolo znacne vlhko (prsalo) a skodovky (favority)
>nechceli ist. Stacilo otvorit kapotu a poutierat kable
>a rozdelovac. Co si pamatm rozdelovac z passata tak ten mal
>dokonca premenlivy uhlo v rozdelovaci ktory sa menil tusim podla
>otacok alebo tlaku. Takteto veci sa dnes riesia podstatne lahsie 
>elektronikou
>Tri cievky v motore wartasa sa daju povazovat jedine za vyhodu, pretoze
>
>su (stale) oblubene v lahkych lietadlach koli spolahlivosti - vypadne
>jedna
>cievka a stale bezia este 2 valce. Viem si predstavit co by sa stalo
>keby tam bol
>motor zo skodovky :)
>
>j.
>
>-----Original Message-----
>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
>Sent: Friday, October 09, 2015 10:37 AM
>To: HW-news
>Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>
> 9.10.2015, 10:33:37
>
>U skodovek IMHO tu funkci druheho jiskriste zastaval rozdelovac, kde se
>kontakty take uplne nedotykaly. Ale pravda, nebylo to hermeticke, takze
>napr. kondenzace vlhkosti to mohla nabourat.
>
>S pozdravem Pavel
>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
>--
>Vláďa Anděl napsal:
>
>> Už za komančů se vyskytovaly, tuším že v tuzexu jakési "zázračné"
>> udělátka co se dávaly do série ke svíčkám. Mělo to zlepšit zapalování
>
>> a bylo v tom druhé jiskřiště. Předpokládám že efekt byl v tom, že v 
>> době nárůstu napětí na cívce je nulový proud, takže se neuplatní 
>> svodový odpor svíčky. Když zapálí pomocné jiskřiště, skokově se na 
>> svíčce objeví napětí pro zapálení a to i při horším izolačním stavu.
>U 
>> toho dvoujiskrového zapalování nejspíš tenhle efekt nebude, protože
>ta 
>> druhá svíčka na tom bude podobně. Ale funguje to a ušetří se Anděl
>>  
>> Dne 9.10.2015 v 9:36 AZe napsal(a):
>> RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu Kroměříž.
>> Dlouho jsem jej neviděl, nicméně tady jsou jeho stránky a spousta 
>> užitečných informací nejen o zapalování:
>> http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm
>> http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17
>> aze
>>  
>>  
>>  
>> From: Pavel Kadečka
>> Sent: Friday, October 09, 2015 9:03 AM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>>  
>> Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:
>
>> 1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro 
>> motory bez jakékoliv řídící jednotky
>> 2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs
>
>> ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky 
>> pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka 
>> přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, 
>> že při evoluci motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a 
>> zapalovací kabely zůstaly stejné
>> 3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě 
>> to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože 
>> nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a 
>> když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců
>
>> P.K.
>>  
>> Dne 9. října 2015 8:50 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>> Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a 
>> kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další
>
>> mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv.
>> zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady
>byla řeč.
>>
>http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava
>> /zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html
>> aze
>
>
>> -----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta
>> Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>
>
>> Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut
>(snad
>> krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi
>> kazda svicka ma svoji civku)
>> Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):
>> Svíčky se nezapojují do série!
>
>> Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.
>
>> Mám v autě DOR15LGS a ta  má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak.
>> Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého
>> napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to
>nemělo vadit.
>
>> Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další
>> pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji -
>> je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance.
>> Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.
>
>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka
>> Komu: HW-news
>> Odesláno: 7. října 2015 14:36
>> Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>
>
>> Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
>
>
>> 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
>
>> 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus
>drátu a druhou mezeru 1mm
>
>> 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm,
>> druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
>
>
>> Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí
>dojde k přeskoku jiskry?
>
>
>> Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
>> sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě
>> svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té
>> chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
>
>
>> Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky
>> různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to
>> nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně
>> předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a
>druhá 1,3mm).
>
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>  
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
>> Hw-list na list.hw.cz 
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
>
> 
>
>_______________________________________________
>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>Hw-list na list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>_______________________________________________
>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>Hw-list na list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

S pozdravem Raven


Další informace o konferenci Hw-list