Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Tomas Chvatal
tchvatal na fordiag.cz
Pátek Říjen 9 10:45:11 CEST 2015
Dneska jsou civky v vetsim vykonem a vetsim max. proudem.
Elektronika pohlida dobu syceni civky a tak nehrozi jeji prehrati
ale zaroven je tim zajisteno to, ze civka dava silnou jiskru i ve vysokych otackach,
kdy se starsi civky uz malo sytily a energie jiskry klesala.
Posledni hojne pouzivany system je civka na svicce. Rika se tomu COP (coil on plug)
Dle meho, porad lepsi wated spark kde svicka pali dvakrat, nez drahe a umirajici COP civky
ktere jsou zastrcene v hlave motoru ve vysokych teplotach.
s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz
----- Původní zpráva -----
Od: Zuffa Jan
Komu: HW-news
Odesláno: 9. října 2015 9:10
Předmět: RE: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
U cievok s rozdelovacom bol jeden drobny problem,
ked zastavil v polohe v ktorej mal kontakt, tiekol trvale jednosmerny prud.
Na to tam bol pouzity ochranny odpor ( v skodovke taky keramicky obdlznik)
Dnesna evolucia je vysledkom setrenia na kazdom moznom mieste.
To je aj dovod preco je jedna cievka na 2 sviecky. Vyhoda je vyssia spolahlivost
(menej komponentov) nevyhoda v tom ze kazda sviecka pali 2x a tym padom
sa skor opotrebuje. To ale zaplati zakaznik.
j.
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, October 09, 2015 9:03 AM
To: HW-news
Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:
1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící jednotky
2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly stejné
3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců
P.K.
Dne 9. října 2015 8:50 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.
http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html
aze
-----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta
Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM
To: HW-news
Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad
krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi
kazda svicka ma svoji civku)
Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):
Svíčky se nezapojují do série!
Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.
Mám v autě DOR15LGS a ta má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.
Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.
----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka
Komu: HW-news
Odesláno: 7. října 2015 14:36
Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a druhou mezeru 1mm
3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde k přeskoku jiskry?
Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20151009/4dcbf409/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list