<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40" xmlns:v =
"urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w =
"urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m =
"http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml"><HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23588">
<STYLE>@font-face {
font-family: Calibri;
}
@font-face {
font-family: Tahoma;
}
@page WordSection1 {size: 8.5in 11.0in; margin: 70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; }
P.MsoNormal {
MARGIN: 0in 0in 0pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman","serif"; FONT-SIZE: 12pt
}
LI.MsoNormal {
MARGIN: 0in 0in 0pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman","serif"; FONT-SIZE: 12pt
}
DIV.MsoNormal {
MARGIN: 0in 0in 0pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman","serif"; FONT-SIZE: 12pt
}
A:link {
COLOR: blue; TEXT-DECORATION: underline; mso-style-priority: 99
}
SPAN.MsoHyperlink {
COLOR: blue; TEXT-DECORATION: underline; mso-style-priority: 99
}
A:visited {
COLOR: purple; TEXT-DECORATION: underline; mso-style-priority: 99
}
SPAN.MsoHyperlinkFollowed {
COLOR: purple; TEXT-DECORATION: underline; mso-style-priority: 99
}
SPAN.EmailStyle17 {
FONT-FAMILY: "Calibri","sans-serif"; COLOR: #1f497d; mso-style-type: personal-reply
}
.MsoChpDefault {
FONT-FAMILY: "Calibri","sans-serif"; mso-style-type: export-only
}
DIV.WordSection1 {
page: WordSection1
}
</STYLE>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></HEAD>
<BODY lang=EN-US link=blue bgColor=#c0c0c0 vLink=purple>
<DIV><FONT size=2>Dneska jsou civky v vetsim vykonem a vetsim max.
proudem.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>Elektronika pohlida dobu syceni civky a tak nehrozi jeji
prehrati</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>ale zaroven je tim zajisteno to, ze civka dava silnou jiskru i
ve vysokych otackach,</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>kdy se starsi civky uz malo sytily a energie jiskry
klesala.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Posledni hojne pouzivany system je civka na svicce. Rika se
tomu COP (coil on plug)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2>Dle meho, porad lepsi wated spark kde svicka pali dvakrat, nez
drahe a umirajici COP civky</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2>ktere jsou zastrcene v hlave motoru ve vysokych
teplotach.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2></FONT> </DIV>
<DIV>s přáním hezkého dne / Best regards<BR>Tomáš Chvátal<BR><A
href="mailto:tchvatal@fordiag.cz">tchvatal@fordiag.cz</A><BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Původní zpráva ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>Od:</B> <A
title=ZuffaJ@cgc.sk href="mailto:ZuffaJ@cgc.sk">Zuffa Jan</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Komu:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Odesláno:</B> 9. října 2015 9:10</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Předmět:</B> RE: Dve jiskriste v serii
(vzduchove mezery a vysoke napeti)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV class=WordSection1>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">U
cievok s rozdelovacom bol jeden drobny problem,<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">ked
zastavil v polohe v ktorej mal kontakt, tiekol trvale jednosmerny
prud.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">Na
to tam bol pouzity ochranny odpor ( v skodovke taky keramicky
obdlznik)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">Dnesna
evolucia je vysledkom setrenia na kazdom moznom mieste.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">To
je aj dovod preco je jedna cievka na 2 sviecky. Vyhoda je vyssia
spolahlivost<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">(menej
komponentov) nevyhoda v tom ze kazda sviecka pali 2x a tym
padom<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">sa
skor opotrebuje. To ale zaplati zakaznik.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt"><o:p> </o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt">j.<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'; COLOR: #1f497d; FONT-SIZE: 11pt"><o:p> </o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><B><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt">From:</SPAN></B><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt"> Hw-list
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of </B>Pavel
Kadečka<BR><B>Sent:</B> Friday, October 09, 2015 9:03 AM<BR><B>To:</B>
HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a
vysoke napeti)<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><o:p> </o:p></P>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<P style="MARGIN-BOTTOM: 12pt" class=MsoNormal>Nejspíš to mělo tenhle
jistorický vývoj:<o:p></o:p></P></DIV>
<P class=MsoNormal>1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní
řešení i pro motory bez jakékoliv řídící jednotky<o:p></o:p></P></DIV>
<P class=MsoNormal>2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která
řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky
pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v
místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci
motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely
zůstaly stejné<o:p></o:p></P></DIV>
<P style="MARGIN-BOTTOM: 12pt" class=MsoNormal>3) každá svíčka má svoji cívku,
odpadají zapalovací kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo
třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a
pálení do dvou válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do
čtyřválců<o:p></o:p></P></DIV>
<P class=MsoNormal>P.K.<o:p></o:p></P>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<DIV>
<P class=MsoNormal><o:p> </o:p></P>
<DIV>
<P class=MsoNormal>Dne 9. října 2015 8:50 AZe <<A
href="mailto:aze@seznam.cz" target=_blank>aze@seznam.cz</A>>
napsal(a):<o:p></o:p></P>
<P class=MsoNormal>Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4
vývody a kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další
mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu)
se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.<BR><A
href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html"
target=_blank>http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</A><BR>aze<BR><BR><BR>-----Původní
zpráva----- From: Jaroslav Buchta<BR>Sent: Friday, October 09, 2015 6:32
AM<BR>To: HW-news<BR>Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a
vysoke napeti)<o:p></o:p></P>
<DIV>
<DIV>
<P class=MsoNormal><BR><BR>Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech
soucasnych aut (snad<BR>krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to
udelano - asi<BR>kazda svicka ma svoji civku)<BR>Dne 08.10.2015 v 23:17
Jaroslav Lukesh napsal(a):<o:p></o:p></P>
<P class=MsoNormal>Svíčky se nezapojují do série!<BR><BR>Ale některé mají
sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.<BR><BR>Mám v autě DOR15LGS a ta
má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší
auta s přepínačem vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové,
tak by mu to nemělo vadit.<BR><BR>Když si ji dáte do auta, tak motor
neuvěřitelně ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je
budete mít. Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní
tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do
praku.<BR><BR><BR>----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka<BR>Komu:
HW-news<BR>Odesláno: 7. října 2015 14:36<BR>Předmět: Dve jiskriste v serii
(vzduchove mezery a vysoke napeti)<BR><BR><BR>Přátelé, máme vn trafo a tři
různé situace:<BR><BR><BR>1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou
2mm<BR><BR>2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus
drátu a druhou mezeru 1mm<BR><BR>3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou
mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět
2mm<BR><BR><BR>Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém
napětí dojde k přeskoku jiskry?<BR><BR><BR>Někomu je to možná povědomé - jedná
se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká
"cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs,
druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím
čistí).<BR><BR><BR>Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty
svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to
nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný
(např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá
1,3mm).<BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><o:p></o:p></P>
<P
class=MsoNormal><BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><o:p></o:p></P></DIV></DIV></DIV>
<P
class=MsoNormal><o:p> </o:p></P></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>