Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Říjen 9 10:37:15 CEST 2015


 9.10.2015, 10:33:37

U skodovek IMHO tu funkci druheho jiskriste zastaval rozdelovac, kde
se kontakty take uplne nedotykaly. Ale pravda, nebylo to hermeticke,
takze napr. kondenzace vlhkosti to mohla nabourat.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> Už za komančů se vyskytovaly, tuším že v tuzexu jakési "zázračné"
> udělátka co se dávaly do série ke svíčkám. Mělo to zlepšit
> zapalování a bylo v tom druhé jiskřiště. Předpokládám že efekt byl v
> tom, že v době nárůstu napětí na cívce je nulový proud, takže se
> neuplatní svodový odpor svíčky. Když zapálí pomocné jiskřiště,
> skokově se na svíčce objeví napětí pro zapálení a to i při horším
> izolačním stavu. U toho dvoujiskrového zapalování nejspíš tenhle
> efekt nebude, protože ta druhá svíčka na tom bude podobně. Ale funguje to a ušetří se
> Anděl
>  
> Dne 9.10.2015 v 9:36 AZe napsal(a):
> RNDr. Ferenc pracoval léta ve vývoji v PAL Magnetonu Kroměříž.
> Dlouho jsem jej neviděl, nicméně tady jsou jeho stránky a spousta
> užitečných informací nejen o zapalování:
> http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/obrazy05.htm
> http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo05/fer_mo05.htm#5_17
> aze
>  
>  
>  
> From: Pavel Kadečka 
> Sent: Friday, October 09, 2015 9:03 AM
> To: HW-news 
> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>  
> Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:

> 1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i
> pro motory bez jakékoliv řídící jednotky
> 2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí
> směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě
> svíčky pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je
> ta cívka přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí
> vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce nahradil rozdělovač tou
> novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly stejné
> 3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle
> mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými),
> protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou
> válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců

> P.K.
>  
> Dne 9. října 2015 8:50 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
> Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a
> kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a
> další mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv.
> zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.
> http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html
> aze


> -----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta
> Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti) 


> Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad
> krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi
> kazda svicka ma svoji civku)
> Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Svíčky se nezapojují do série!

> Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.

> Mám v autě DOR15LGS a ta  má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak.
> Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého
> napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.

> Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další
> pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji -
> je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance.
> Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.


> ----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka
> Komu: HW-news
> Odesláno: 7. října 2015 14:36
> Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)


> Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:


> 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm

> 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a druhou mezeru 1mm

> 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm,
> druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm


> Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde k přeskoku jiskry?


> Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
> sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě
> svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té
> chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).


> Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky
> různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to
> nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně
> předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).


> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>  

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz 
> Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

 



Další informace o konferenci Hw-list