Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
AZe
aze na seznam.cz
Pátek Říjen 9 08:38:22 CEST 2015
Mnoho dnešních aut má každá svíčka svou zapalovací cívku i se spínačem. Říká
se jim "tužková" cívka.
https://www.motointegrator.cz/produkty/21103-zapalovaci-civka-bosch-0-986-221-047-fabia-fabia-combi-fabia-praktik-03d-905-115-a-03d-905-115-b-03d-905-115-c-03d-905-115-d-03d-905-115-e-03d-905-115-f-03d-905-115-g
aze
-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Buchta
Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM
To: HW-news
Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad
krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi
kazda svicka ma svoji civku)
Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Svíčky se nezapojují do série!
>
> Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.
>
> Mám v autě DOR15LGS a ta má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to
> nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého napětí toto
> nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.
>
> Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další pozitivní
> efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji - je nutný osobní
> výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance. Půlka je dobrá a druhá
> půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.
>
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka
> Komu: HW-news
> Odesláno: 7. října 2015 14:36
> Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>
>
> Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
>
>
> 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
>
> 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a
> druhou mezeru 1mm
>
> 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
> 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
>
>
> Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde
> k přeskoku jiskry?
>
>
> Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
> sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
> sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí
> jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
>
>
> Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
> odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud
> dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
> předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list