Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Středa Říjen 7 16:12:32 CEST 2015


Není tam rozdělovač, primár cívky řídí přímo ř.j., spíná to nějakým
tranzistorem.

Je to 4-válec, vždycky dvě a dvě svíčky pálí současně.

Cívka je modul se třípinovým konektorem na straně ř.j. (zem, jedno primární
vinutí, druhé primární vinutí) a 4 konektory na straně zapalovacích kabelů.
Jsou to vlastně dvě vn trafa v jednom pouzdře. Obrázek:
http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg

Pokud vás to zajímá, najděte si schéma od fordu focus mk1, případně dalších
fordů.

P.K.

Dne 7. října 2015 15:54 Pavel Troller <patrol na sinus.cz> napsal(a):

> Zdravím,
>   tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé hlavní
> hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? Předpokládám,
> že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom
> (uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci
> s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi výfukem
> a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí
> zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).
>   A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?
> 2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!
>   Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do
> dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...
>   Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to
> takto vymyšleno :-).
>   Zdraví Pavel
>
> > Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na
> > jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to
> > vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a
> > určitě i další auta.
> >
> > P.K.
> >
> > Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
> >
> > > Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak
> taková
> > > svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a
> > > druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se
> > > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.
> > >
> > >
> > >
> > > Tomáš OK2MTM
> > >
> > > ---------- Původní zpráva ----------
> > > Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> > > Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> > > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31
> > > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
> > >
> > > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
> > >
> > > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
> > > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu
> a
> > > druhou mezeru 1mm
> > > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
> > > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
> > >
> > > Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí
> dojde
> > > k přeskoku jiskry?
> > >
> > > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
> > > sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
> > > sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli
> pálí jen
> > > tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
> > >
> > > Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
> > > odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl,
> pokud
> > > dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
> > > předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
> > >
> > > P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20151007/56d4debb/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list