<div dir="ltr"><div><div><div><div>NenĂ tam rozdÄ›lovaÄŤ, primár cĂvky Ĺ™ĂdĂ pĹ™Ămo Ĺ™.j., spĂná to nÄ›jakĂ˝m tranzistorem.<br><br></div>Je to 4-válec, vĹľdycky dvÄ› a dvÄ› svĂÄŤky pálĂ souÄŤasnÄ›.<br><br></div>CĂvka je modul se tĹ™ĂpinovĂ˝m konektorem na stranÄ› Ĺ™.j. (zem, jedno primárnĂ vinutĂ, druhĂ© primárnĂ vinutĂ) a 4 konektory na stranÄ› zapalovacĂch kabelĹŻ. Jsou to vlastnÄ› dvÄ› vn trafa v jednom pouzdĹ™e. Obrázek: <a href="http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg">http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg</a><br><br></div>Pokud vás to zajĂmá, najdÄ›te si schĂ©ma od fordu focus mk1, pĹ™ĂpadnÄ› dalšĂch fordĹŻ.<br><br></div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 7. Ĺ™Ăjna 2015 15:54 Pavel Troller <span dir="ltr"><<a href="mailto:patrol@sinus.cz" target="_blank">patrol@sinus.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">ZdravĂm,<br>
 tak o tomto Ĺ™ešenĂ jsem zatĂm neslyšel, pĹ™eci jen auta nejsou mĂ© hlavnĂ<br>
hobby :-). Jak tak o tom pĹ™emýšlĂm, proÄŤ je to tak udÄ›lanĂ© ? PĹ™edpokládám,<br>
Ĺľe ta druhá svĂÄŤka je taky v nÄ›jakĂ©m válci... ÄŚili asi nejspĂše v tom<br>
(uvaĹľujme ÄŤtyĹ™válec), jehoĹľ pĂst se pohybuje ve fázi s pĂstem ve válci<br>
s prvnĂ svĂÄŤkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhĂ©m válci doba mezi vĂ˝fukem<br>
a sánĂm a tudĂĹľ tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, Ĺľe by se pĹ™edchozĂ<br>
zápal nezdaĹ™il, pak by to mohlo ještÄ› dÄ›lat zajĂmavĂ© vÄ›ci).<br>
 A druhĂ© 2 válce majĂ zase svoji dvojici svĂÄŤek... TakĹľe máme 2 cĂvky ?<br>
2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!<br>
 Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutà do<br>
dvou rĹŻznĂ˝ch svĂÄŤek ? To by se mi moc nelĂbilo...<br>
 NÄ›jak se mi to nepodaĹ™ilo najĂt, tak se ptám tady, jak a proÄŤ je to<br>
takto vymyšleno :-).<br>
 Zdravà Pavel<br>
<div class=""><div class="h5"><br>
> Jednoduše, sekundár cĂvky nenĂ nijak ukostĹ™enĂ˝, jednĂm kabelem vede na<br>
> jednu svĂÄŤku, ta je pĹ™es motor spojená s druhou a druhĂ˝m kabelem se to<br>
> vracà na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a<br>
> určitě i dalšà auta.<br>
><br>
> P.K.<br>
><br>
> Dne 7. Ĺ™Ăjna 2015 14:40 Tomáš Mádr <<a href="mailto:ok2mtm@seznam.cz">ok2mtm@seznam.cz</a>> napsal(a):<br>
><br>
> > SvĂÄŤky v benzĂnovĂ©m motoru v sĂ©rii? To by mÄ› docela zajĂmalo, jak taková<br>
> > svĂÄŤka vypadá, aĹľ doteÄŹ jsem si myslel, Ĺľe na svĂÄŤku vede jeden drát a<br>
> > druhĂ˝ je nahrazen blokem motoru. A v takovĂ©m pĹ™ĂpadÄ› netušĂm, jak by se<br>
> > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.<br>
> ><br>
> ><br>
> ><br>
> > Tomáš OK2MTM<br>
> ><br>
> > ---------- Původnà zpráva ----------<br>
> > Od: Pavel KadeÄŤka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">pavel.kadecka@gmail.com</a>><br>
> > Komu: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31<br>
> > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
> ><br>
> > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:<br>
> ><br>
> > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm<br>
> > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a<br>
> > druhou mezeru 1mm<br>
> > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé<br>
> > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm<br>
> ><br>
> > Otázka znĂ: z pohledu trafa lišà se ty tĹ™i pĹ™Ăpady? PĹ™i jakĂ©m napÄ›tĂ dojde<br>
> > k přeskoku jiskry?<br>
> ><br>
> > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalovánà v autě, kdy za<br>
> > sekundárem vn trafa (běžnÄ› se mu v autÄ› Ĺ™Ăká "cĂvka") jsou dvÄ› svĂÄŤky v<br>
> > sĂ©rii a pálĂ vĹľdy souÄŤasnÄ› (jedna zapaluje smÄ›s, druhá v tĂ© chvĂli pálĂ jen<br>
> > tak bez uĹľitku, nÄ›kdy se Ĺ™Ăká, Ĺľe se tĂm ÄŤistĂ).<br>
> ><br>
> > ProÄŤ se na to ptám - nÄ›kdo mi tvrdĂ, Ĺľe pokud budou mĂt ty svĂÄŤky rĹŻznĂ˝<br>
> > odtrh, mĹŻĹľe to zniÄŤit cĂvku pĹ™epÄ›tĂm, já tvrdĂm, Ĺľe je to nesmysl, pokud<br>
> > dohromady majĂ svĂÄŤky odtrh menšĂ, neĹľ je pro nÄ› pĹ™edepsanĂ˝ (napĹ™.<br>
> > pĹ™edepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mĂt 1mm a druhá 1,3mm).<br>
> ><br>
> > P.K.<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div></div></div></div></div></div></div></div>