<div dir="ltr"><div><div><div><div>NenĂ­ tam rozdÄ›lovaÄŤ, primár cĂ­vky Ĺ™Ă­dĂ­ přímo Ĺ™.j., spĂ­ná to nÄ›jakĂ˝m tranzistorem.<br><br></div>Je to 4-válec, vĹľdycky dvÄ› a dvÄ› svĂ­ÄŤky pálĂ­ souÄŤasnÄ›.<br><br></div>CĂ­vka je modul se třípinovĂ˝m konektorem na stranÄ› Ĺ™.j. (zem, jedno primárnĂ­ vinutĂ­, druhĂ© primárnĂ­ vinutĂ­) a 4 konektory na stranÄ› zapalovacĂ­ch kabelĹŻ. Jsou to vlastnÄ› dvÄ› vn trafa v jednom pouzdĹ™e. Obrázek: <a href="http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg">http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg</a><br><br></div>Pokud vás to zajĂ­má, najdÄ›te si schĂ©ma od fordu focus mk1, případnÄ› dalších fordĹŻ.<br><br></div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 7. Ĺ™Ă­jna 2015 15:54 Pavel Troller <span dir="ltr"><<a href="mailto:patrol@sinus.cz" target="_blank">patrol@sinus.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">ZdravĂ­m,<br>
  tak o tomto Ĺ™ešenĂ­ jsem zatĂ­m neslyšel, pĹ™eci jen auta nejsou mĂ© hlavnĂ­<br>
hobby :-). Jak tak o tom pĹ™emýšlĂ­m, proÄŤ je to tak udÄ›lanĂ© ? PĹ™edpokládám,<br>
Ĺľe ta druhá svĂ­ÄŤka je taky v nÄ›jakĂ©m válci... ÄŚili asi nejspíše v tom<br>
(uvaĹľujme ÄŤtyĹ™válec), jehoĹľ pĂ­st se pohybuje ve fázi s pĂ­stem ve válci<br>
s prvnĂ­ svĂ­ÄŤkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhĂ©m válci doba mezi vĂ˝fukem<br>
a sánĂ­m a tudĂ­Ĺľ tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, Ĺľe by se pĹ™edchozĂ­<br>
zápal nezdaĹ™il, pak by to mohlo ještÄ› dÄ›lat zajĂ­mavĂ© vÄ›ci).<br>
  A druhĂ© 2 válce majĂ­ zase svoji dvojici svĂ­ÄŤek... TakĹľe máme 2 cĂ­vky ?<br>
2 pĹ™erušovaÄŤe ? Ĺ˝ĂˇdnĂ˝ rozdÄ›lovaÄŤ ? Ale to je jako Trabant :-)!<br>
  Nebo máme 2 rozdÄ›lovaÄŤe, kde kaĹľdĂ˝ rozdÄ›luje jeden konec VN vinutĂ­ do<br>
dvou rĹŻznĂ˝ch svĂ­ÄŤek ? To by se mi moc nelĂ­bilo...<br>
  NÄ›jak se mi to nepodaĹ™ilo najĂ­t, tak se ptám tady, jak a proÄŤ je to<br>
takto vymyšleno :-).<br>
  ZdravĂ­ Pavel<br>
<div class=""><div class="h5"><br>
> Jednoduše, sekundár cĂ­vky nenĂ­ nijak ukostĹ™enĂ˝, jednĂ­m kabelem vede na<br>
> jednu svĂ­ÄŤku, ta je pĹ™es motor spojená s druhou a druhĂ˝m kabelem se to<br>
> vracĂ­ na druhĂ˝ konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a<br>
> urÄŤitÄ› i další auta.<br>
><br>
> P.K.<br>
><br>
> Dne 7. Ĺ™Ă­jna 2015 14:40 Tomáš Mádr <<a href="mailto:ok2mtm@seznam.cz">ok2mtm@seznam.cz</a>> napsal(a):<br>
><br>
> > SvĂ­ÄŤky v benzĂ­novĂ©m motoru v sĂ©rii? To by mÄ› docela zajĂ­malo, jak taková<br>
> > svĂ­ÄŤka vypadá, aĹľ doteÄŹ jsem si myslel, Ĺľe na svĂ­ÄŤku vede jeden drát a<br>
> > druhĂ˝ je nahrazen blokem motoru. A v takovĂ©m případÄ› netuším, jak by se<br>
> > daly rozumnÄ› a smysluplnÄ› zapojit do sĂ©rie.<br>
> ><br>
> ><br>
> ><br>
> > Tomáš OK2MTM<br>
> ><br>
> > ---------- PĹŻvodnĂ­ zpráva ----------<br>
> > Od: Pavel KadeÄŤka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">pavel.kadecka@gmail.com</a>><br>
> > Komu: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31<br>
> > PĹ™edmÄ›t: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
> ><br>
> > PřátelĂ©, máme vn trafo a tĹ™i rĹŻznĂ© situace:<br>
> ><br>
> > 1) jedno jiskĹ™ištÄ› se vzduchovou mezerou 2mm<br>
> > 2) dvÄ› stejná jiskĹ™ištÄ› v sĂ©rii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a<br>
> > druhou mezeru 1mm<br>
> > 3) jako 2), ale kaĹľdĂ© jiskĹ™ištÄ› má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhĂ©<br>
> > 1,5mm, dohromady jsou to opÄ›t 2mm<br>
> ><br>
> > Otázka znĂ­: z pohledu trafa liší se ty tĹ™i případy? PĹ™i jakĂ©m napÄ›tĂ­ dojde<br>
> > k pĹ™eskoku jiskry?<br>
> ><br>
> > NÄ›komu je to moĹľná povÄ›domĂ© - jedná se o zapalovánĂ­ v autÄ›, kdy za<br>
> > sekundárem vn trafa (běžnÄ› se mu v autÄ› Ĺ™Ă­ká "cĂ­vka") jsou dvÄ› svĂ­ÄŤky v<br>
> > sĂ©rii a pálĂ­ vĹľdy souÄŤasnÄ› (jedna zapaluje smÄ›s, druhá v tĂ© chvĂ­li pálĂ­ jen<br>
> > tak bez uĹľitku, nÄ›kdy se Ĺ™Ă­ká, Ĺľe se tĂ­m ÄŤistĂ­).<br>
> ><br>
> > ProÄŤ se na to ptám - nÄ›kdo mi tvrdĂ­, Ĺľe pokud budou mĂ­t ty svĂ­ÄŤky rĹŻznĂ˝<br>
> > odtrh, mĹŻĹľe to zniÄŤit cĂ­vku pĹ™epÄ›tĂ­m, já tvrdĂ­m, Ĺľe je to nesmysl, pokud<br>
> > dohromady majĂ­ svĂ­ÄŤky odtrh menší, neĹľ je pro nÄ› pĹ™edepsanĂ˝ (napĹ™.<br>
> > pĹ™edepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mĂ­t 1mm a druhá 1,3mm).<br>
> ><br>
> > P.K.<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div></div></div></div></div></div></div></div>