<div dir="ltr"><div><div><div><div>Není tam rozdělovač, primár cívky řídí přímo ř.j., spíná to nějakým tranzistorem.<br><br></div>Je to 4-válec, vždycky dvě a dvě svíčky pálí současně.<br><br></div>Cívka je modul se třípinovým konektorem na straně ř.j. (zem, jedno primární vinutí, druhé primární vinutí) a 4 konektory na straně zapalovacích kabelů. Jsou to vlastně dvě vn trafa v jednom pouzdře. Obrázek: <a href="http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg">http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg</a><br><br></div>Pokud vás to zajímá, najděte si schéma od fordu focus mk1, případně dalších fordů.<br><br></div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 7. října 2015 15:54 Pavel Troller <span dir="ltr"><<a href="mailto:patrol@sinus.cz" target="_blank">patrol@sinus.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zdravím,<br>
  tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé hlavní<br>
hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? Předpokládám,<br>
že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom<br>
(uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci<br>
s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi výfukem<br>
a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí<br>
zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).<br>
  A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?<br>
2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!<br>
  Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do<br>
dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...<br>
  Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to<br>
takto vymyšleno :-).<br>
  Zdraví Pavel<br>
<div class=""><div class="h5"><br>
> Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na<br>
> jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to<br>
> vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a<br>
> určitě i další auta.<br>
><br>
> P.K.<br>
><br>
> Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <<a href="mailto:ok2mtm@seznam.cz">ok2mtm@seznam.cz</a>> napsal(a):<br>
><br>
> > Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak taková<br>
> > svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a<br>
> > druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se<br>
> > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.<br>
> ><br>
> ><br>
> ><br>
> > Tomáš OK2MTM<br>
> ><br>
> > ---------- Původní zpráva ----------<br>
> > Od: Pavel Kadečka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">pavel.kadecka@gmail.com</a>><br>
> > Komu: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31<br>
> > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
> ><br>
> > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:<br>
> ><br>
> > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm<br>
> > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a<br>
> > druhou mezeru 1mm<br>
> > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé<br>
> > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm<br>
> ><br>
> > Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde<br>
> > k přeskoku jiskry?<br>
> ><br>
> > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za<br>
> > sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v<br>
> > sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen<br>
> > tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).<br>
> ><br>
> > Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý<br>
> > odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud<br>
> > dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.<br>
> > předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).<br>
> ><br>
> > P.K.<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div></div></div></div></div></div></div></div>