OT: RE: ze sa na to uz nevyserem...

František Burian BuFran na seznam.cz
Úterý Říjen 6 21:15:00 CEST 2015

"On Tue, 6 Oct 2015, Kručinský Ladislav wrote:

> Nerozumím ale té pasáži o demografickém vývoji. Každý student znamená
> prachy ale jak to ovlivňuje demografický vývoj? Chápu, že to ovlivní
> zásadním způsobem hospodaření školy ale dotyčný vývoj? A proč ta škola

Skola dostane penize na X lidi v rocniku. Kdyz nabere min penize se
zkrati, kdyz nabere vic dostane jen X. Takze se proste nabere dotovany
pocet plus neco navic na prirozeny odpad aby prilis neridly vyssi rocniky.
V populacne silnejsich rocnicich mohou mit ti stredne dobri klidne smulu
zatimco v populacne slabsich projdou ."

přesně takhle jsem to myslel. Jde to až do důsledku tak daleko že jsme 4
ústavy a při klesajícím počtu studentů na vstupu a nutnosti

udržet počet studentů na ústav si přetahujeme studenty. A kam student půjde
- tam kde to má jisté že bude muset makat, nebo tam,

kde má jisté že může začít makat až týden před odevzdáním ? Proto ta laťka
jde všude dolů protože by se mohlo stát, že nějaký

ústav se neuživí protože tam nikdo nebude chtít jít. Je to již zavazbený
zpětnovazební systém ze kterého není úniku - leda tu vazbu

přetrhnout v některém místě - ale kde ? Zrušit ústav ? Zrušit studenty ?
Zrušit diplomky ? Zrušit peníze ? .... nejsem politik a neumím

odpovědět.

  Na elektru je jediná laťka, tou je Fyzika a Matika což jsou filtry v
prváku a druháku na bakalářském oboru. A si pište jak to bylo na

kolegiu promíláno že vyhazují moc studentů .... Ještě že tyto předměty jsou
mimo obory a pro všechny stejné tzn není tam ona zpětná

vazba.

Statistika je opravdu taková že pouze 5 - 10 procent studentů jsou dobří a
vybírají si téma podle toho co je zajímá, dalších 20 procent

je výplň které to sice zajímá ale dělají to jen pro papír a jsou slabší (ale
stále na diplomku mají a kdyby zabrali tak jsou z nich dobří

inženýři) a zbytek je tu balast jen pro to abysme dostali vůbec nějakou
výplatu. Kdybysme měli nějakou laťku jaká by měla být, tak tu

máme jen těch 10 procent studentů a z toho se nedá žít. Ikdyž by těch 10
procent bylo kvalitních, mělo by je smysl učit a efektivita by

vzrostla o milion procent atd ...

"> Nebo jsou prachy za studenta nějak podmíněny tím že školu dokončí?

Probuh - to by pak dokoncil opravdu kazdy a pri zkousce by usilovne
napovidala cela komise :-)"

Asi jste již dlouhou dobu nebyl u zkoušek ... Studentům se samozřejmě
snažíme napovídat "v rámci mezí" aby to udělali, protože když to neudělají,
tak jsou tam zase zpátky další rok. Po 3 pokusech je sice formálně vyhodíme,
ale oni podají přihlášku na stejný obor, předměty

jsou automaticky uznány a jdou rovnou ke státnicím zase ... Diskuse s
děkankou / rektorem že zavedeme min. podmínku že budeme

uznávat jen pěkné známky od D nahoru byly velmi vášnivé a pokud vím bylo
zamítnuto aspoň pro letošek. Takže studenti samé E a

prakticky nevyhoditelní.

Naopak za učitele bych vyhazoval ty lepší, protože s nima je radost
pracovat, všechno mají jak má být, klidně bych jim ten příděl který na

ně dostáváme dal na ruku. Ale to by velmi rychle zmizeli .... :-)))

""

Franta