<html><body><br><blockquote>On Tue, 6 Oct 2015, Kručinský Ladislav wrote:<br><br>> Nerozumím ale té pasáži o demografickém vývoji. Každý student znamená <br>> prachy ale jak to ovlivňuje demografický vývoj? Chápu, že to ovlivní <br>> zásadním způsobem hospodaření školy ale dotyčný vývoj? A proč ta škola<br><br>Skola dostane penize na X lidi v rocniku. Kdyz nabere min penize se<br>zkrati, kdyz nabere vic dostane jen X. Takze se proste nabere dotovany<br>pocet plus neco navic na prirozeny odpad aby prilis neridly vyssi rocniky.<br>V populacne silnejsich rocnicich mohou mit ti stredne dobri klidne smulu<br>zatimco v populacne slabsich projdou .</blockquote><p><br></p><p>přesně takhle jsem to myslel. Jde to až do důsledku tak daleko že jsme 4 ústavy a při klesajícím počtu studentů na vstupu a nutnosti</p><p>udržet počet studentů na ústav si přetahujeme studenty. A kam student půjde - tam kde to má jisté že bude muset makat, nebo tam,</p><p>kde má jisté že může začít makat až týden před odevzdáním ? Proto ta laťka jde všude dolů protože by se mohlo stát, že nějaký</p><p>ústav se neuživí protože tam nikdo nebude chtít jít. Je to již zavazbený zpětnovazební systém ze kterého není úniku - leda tu vazbu</p><p>přetrhnout v některém místě - ale kde ? Zrušit ústav ? Zrušit studenty ? Zrušit diplomky ? Zrušit peníze ? .... nejsem politik a neumím</p><p>odpovědět.<br></p><p><br></p><p>  Na elektru je jediná laťka, tou je Fyzika a Matika což jsou filtry v prváku a druháku na bakalářském oboru. A si pište jak to bylo na</p><p>kolegiu promíláno že vyhazují moc studentů .... Ještě že tyto předměty jsou mimo obory a pro všechny stejné tzn není tam ona zpětná</p><p>vazba.<br></p><p><br></p><p>Statistika je opravdu taková že pouze 5 - 10 procent studentů jsou dobří a vybírají si téma podle toho co je zajímá, dalších 20 procent</p><p>je výplň které to sice zajímá ale dělají to jen pro papír a jsou slabší (ale stále na diplomku mají a kdyby zabrali tak jsou z nich dobří</p><p>inženýři) a zbytek je tu balast jen pro to abysme dostali vůbec nějakou výplatu. Kdybysme měli nějakou laťku jaká by měla být, tak tu</p><p>máme jen těch 10 procent studentů a z toho se nedá žít. Ikdyž by těch 10 procent bylo kvalitních, mělo by je smysl učit a efektivita by</p><p>vzrostla o milion procent atd ...<br></p><p> </p><blockquote>> Nebo jsou prachy za studenta nějak podmíněny tím že školu dokončí?<br><br>Probuh - to by pak dokoncil opravdu kazdy a pri zkousce by usilovne<br>napovidala cela komise :-)</blockquote><p><br></p><p>Asi jste již dlouhou dobu nebyl u zkoušek ... Studentům se samozřejmě snažíme napovídat "v rámci mezí" aby to udělali, protože když to neudělají, tak jsou tam zase zpátky další rok. Po 3 pokusech je sice formálně vyhodíme, ale oni podají přihlášku na stejný obor, předměty</p><p>jsou automaticky uznány a jdou rovnou ke státnicím zase ... Diskuse s děkankou / rektorem že zavedeme min. podmínku že budeme</p><p>uznávat jen pěkné známky od D nahoru byly velmi vášnivé a pokud vím bylo zamítnuto aspoň pro letošek. Takže studenti samé E a</p><p>prakticky nevyhoditelní.<br></p><p><br></p><p>Naopak za učitele bych vyhazoval ty lepší, protože s nima je radost pracovat, všechno mají jak má být, klidně bych jim ten příděl který na</p><p>ně dostáváme dal na ruku. Ale to by velmi rychle zmizeli .... :-)))<br></p><blockquote></blockquote><p> </p>Franta<br></body></html>