Re: ze sa na to uz nevyserem...

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Úterý Říjen 6 20:29:15 CEST 2015

Moje příspěvky do diskuse jsou sice sporadické, ale tentokrát si reakci neodpustím. A to přesto, že moje zkušenosti jsou jen ze střední školy. Jenže ti naši žáci nakonec stejně pokračují i u vás na vysoké škole nebo ve firmě. Navíc o problematice našeho školství se odmítám bavit, protože to je politický problém a o politice se zkrátka nebavím. Fakt je, že vzhledem ke svému věku, si už můžu dovolit říkat co si myslím. Nevěřili byste, jakou mi to dává svobodu. Ale už dávno mám nacvičený výstup, když mám ve druhém ročníku první hodinu předmětu Číslicová technika. Po představení říkám "Asi jste už o mě slyšeli, že dávám pětky a vyhazuji od maturity. Ale nebojte se, je to pravda." Tento přístup pak v reálu vyvolává velké diskuse s vedením, které to samozřejmě vidí z hlediska peněz. A i emocionální argumenty padají "Tato škola bývala vyhlášená ....". Ano, to je pravda, jenže tenkrát se
  nestalo, že by žák druhého ročníku měl problém spočítat 10 + 15.

Ale tím bych nechtěl zdržovat, spíš co se s tím dá dělat. Rodiče selhávají, protože pro ně je hlavní ten papír, který se ještě pořád jmenuje Maturitní vysvědčení. Vysoké školy vezmou každého, kdo se přihlásí. Takže zbývají firmy, jejich zástupci, majitelé atd. A tady bych viděl reálnou možnost nápravy. Pořádají se různá setkání lidí z firem a zástupců škol. Jejich problémem je, že ze strany firem nejsou upřímné. Ještě jsem neviděl, že by bylo tvrdě konstatováno, že výstup ze školy je v podstatě zmetek. Zato stížností mimo takové setkání jsem slyšel mnoho. Zkuste se nad tím zamyslet.

A pokud vás teď napadlo, proč tedy ještě učím, tak musím říct, že pořád je ještě mezi žáky někdo, kvůli kterému se vyplatí to všechno přetrpět. Je to sice jen tak 5 až 10 %. Ale to jsou tací, kteří klidně chodí do školy i v sobotu nebo neděli. A nejspíš mi nebudete věřit, že už jsem zažil i žáka, který do školy přišel 25.12. a taky 26.12. a hned pak 27.12. a taky na Silvestra. A musím se pochlubit, že u maturitních prací mám letos už teď obsazená čtyři zadání s mikrokontrolérem ARM.

Král