[!!Mass Mail]Re: Logicka sonda

Čtvrtek Listopad 5 11:34:41 CET 2015

Jelikož jsem se kus života živil opravami systému postaveném na TTL logice nejzákladnější řady (už jsem se tady prsil - počítač RODAN a zbytek Ramony a Tamary) patřila logická sonda k základní výbavě. Měl jsem (a ještě mám) takový kufřík od Hewlett Packardu - HP 5011T. Je v něm sonda, pulser, klip a komparátor. A vše jsem velmi často používal. Základní nevýhoda pro současnost u tohoto setu je, že je pouze na 5V
Obecně použitelnost sondy v dnešní době nevidím moc růžově. Hlavně z toho důvodu, že logika už se nedělá (resp. velmi málo) po hradlech a klopných obvodech ale skáče se (oprávněně) hned do vyšší integrace a tam už sonda moc nezmůže - zobrazí jeden bit v čase kdy na ni zrovna koukám. Ale na vývoj jednoduchých aplikací na kontaktním poli by asi využitelná byla.
Co ale používám velmi často a nemohu si to vynachváli je pípák (šlusmetr, pískadlo, akustická zkoušečka...) s proměnnou výškou tónu. To mám už asi 35 let, jedna plochá baterka v tom vydrží věčnost a používám to prakticky pořád. Proměnný tón je výborný na potenciometry, termistory, foto-odpory -tranzistory -diody, a na spoustu dalšího. Třeba dálkové ovládače zkouším jenom tím že do měřicích svorek chytím fototranzistor a hned slyším přenášená data jako charakteristické škrkání. Taky už mám "naposlouchané" základní hodnoty odporů jako "něco kolem kila", "pár stovek Ohmů", "málo Ohmů" a "moc Ohmů".
Myslím si, že tohle je složitostí srovnatelné s tou logickou sondou a bude to užitečnější. Podobné schéma jako používám já má na stránkách pan Belza, akorát tam jsou nějaké odchylky. Pokud bude zájem, pošlu svoje schéma.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaromir Sukuba
Sent: Thursday, November 05, 2015 9:01 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: Logicka sonda

Neviem do akej miery som reprezentativna vzroka bastlica, ale logicke sondy mam dve - jednu samodomo robenu (snad 15 rokov stara) a druhu kupenu - a este nikdy som ich prakticky nepouzil, okrem obcasneho vytiahnutia z krabice a zablikania. Ked chcem vediet aku logicku uroven ma nejaky staticky pin, tak sa nan pozriem voltmetrom (DMM mam vzdy poruke) a ked sa tam deje nieco dynamicke, pozriem osciloskopom alebo logickym analyzatorom.