MECH: vypocet svisle trubkove vzpery

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Středa Květen 27 17:51:32 CEST 2015

Nebylo by lepsi to sverit profesionalum, tzn zeptat se statika ;-)

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka
Sent: 27. května 2015 17:48
To: konference HW-news
Subject: MECH: vypocet svisle trubkove vzpery

Mohl by mi nekdo vzdelanejsi v oboru nez ja poradit, zda existuje kalkulator
(nebo sablona pro tabulkovy editor apod.) pro vypocet svisle trubkove
vzpery?

Kdyz jsem to hledal, nejaka reseni jsem nasel, ale vzdycky to byly obecne
vzorce, kde se postupne pocitaly nejruznejsi parametry, z nich dalsi...atd.
Musel bych tezce vzpominat a minimalne den zkouset a hledat, pak bych spis
jen nahodou ci omylem dostal nejaky vysledek (a to jeste nezaruceny a bez
moznosti kontroly).

Nikde jsem nenasel vypocet, kde by se zadala delka trubky, vnejsi a vnitrni
prumer, material, zpusob uchyceni koncu a vylezla z toho vzperna pevnost.

Namahani na tlak bude v podstate pouze v ose vzpery.

Nepotrebuju presnost na procenta, staci mi orientacni vysledek (presnost
rekneme +-20%), stejne se to bude x-krat predimenzovavat...

Diky

--
Jirka