MECH: vypocet svisle trubkove vzpery

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Květen 27 17:47:32 CEST 2015

Mohl by mi nekdo vzdelanejsi v oboru nez ja poradit, zda existuje
kalkulator (nebo sablona pro tabulkovy editor apod.) pro vypocet svisle
trubkove vzpery?

Kdyz jsem to hledal, nejaka reseni jsem nasel, ale vzdycky to byly
obecne vzorce, kde se postupne pocitaly nejruznejsi parametry, z nich
dalsi...atd. Musel bych tezce vzpominat a minimalne den zkouset a
hledat, pak bych spis jen nahodou ci omylem dostal nejaky vysledek (a to
jeste nezaruceny a bez moznosti kontroly).

Nikde jsem nenasel vypocet, kde by se zadala delka trubky, vnejsi a
vnitrni prumer, material, zpusob uchyceni koncu a vylezla z toho vzperna
pevnost.

Namahani na tlak bude v podstate pouze v ose vzpery.

Nepotrebuju presnost na procenta, staci mi orientacni vysledek (presnost
rekneme +-20%), stejne se to bude x-krat predimenzovavat...

Diky

--
Jirka