RE: Drátová anténa mechanicky hučí...

Vladimír Franěk franek na skip.cz
Pondělí Květen 11 09:38:39 CEST 2015

Zdravím, domnívám se, že by mělo stačit zmenšit napnelismus a anténu nechat
lehce prověšenou,
na funkci (rostlináře) by to nemělo mít vliv a hučení by mohlo přestat. Jak
známo z praxe, v prověšených
věcech nehučí :-) Vladimir  (ok1mrs)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Thursday, May 07, 2015 9:37 PM
To: HW-news
Subject: Drátová anténa mechanicky hučí...

Mám nataženou LW ( Long Wire) anténu cca 40m mezi baráky. Výška cca 20 m nad
zemí. Drát fosforbronz cca 2mm průměr.
Na každé ze střech je cca 3 m roura, na konci je anténa ukotvená. Hlavně
když fouká vítr, tak to celé "hučí" a přenáší se to na konstrukci komína,
kde je nosná trubka ukotvená.
A z té konstrukce pak do krovu, do střechy - celé to dělá slušnou ozvučnici.

Dá se tomu nějak zabránit? Obtékání drátu vzduchem patrně způsobuje nějaké
zvukové kmitání.
Nevím , jak se toho zbavit, už si toho delší dobu všímají ostatní, zatím
jenom já vím, odkud to pochází :-( Co s tím? Jak to odstranit? Měla by to
být akce ve stylu rychle tam vylézt, něco podniknout a nepozorovaně se
vypařit.

Telegrafní sloupy se vzdušným vedením taky hučí, alůe tam bývalo drátů
mnoho. Tady mám jen jeden drát.
A ten zvuk je někdy strašný :-(   Když jsem dal ucho na tu nosnou 3m
rouru, je to docela silné.....

Na chalupě mám něco podobného, ale natažené provizorně  vojenskou PK2. A to
je zticha. Nic to nedělá...?

JaKub